Rafidah Aziz pertikai Ketua Pemuda UMNO lantang dalam isu stoking tertera kalimah Allah

- Advertisement -

CYBERJAYA – Bekas menteri, Tan Sri Rafidah Aziz hari ini membidas dan mempertikaikan kelantangan Ketua Pemuda UMNO Dr Akmal Saleh dalam isu stoking tertera kalimah Allah, lapor FMT dan Malaysiakini.

Rafidah turut menggesa Putrajaya menghentikan pihak yang bersuara lantang dalam gabungan parti pemerintah daripada mencetuskan ketegangan berkaitan isu tersebut.

“Nabi tidak membiarkan ego menguasai diri.

“Jika orang seperti ketua Pemuda UMNO tidak boleh cuba mencontohi Nabi Muhammad, dari segi cara baginda melayan orang lain, maka Akmal tidak mendukung apa yang Islam harapkan daripadanya.

“Kami tidak memerlukan baka pembangkit semangat pemberontak (rabble rouser), yang hanya akan menimbulkan perpecahan di kalangan rakyat Malaysia,” katanya.

Terdahului, Dr Akmal menyeru boikot orang ramai memboikot kedai serbaneka KK Mart susulan isu tersebut.

Gambar stoking yang dimuat naik di media sosial yang tular sejak Rabu lalu mencetuskan kemarahan orang Islam.

Ekoran itu, pada Sabtu, KK Mart memohon maaf dan menyatakan kekesalan atas kejadian itu.

Bagaimanapun, Dr Akmal berkata permohonan maaf KK Mart tidak mencukupi.

Dalam pada itu, hari ini Setiausaha Agung UMNO Datuk Asyraf Wajdi Dusuki berkata Majlis Kerja Tertinggi UMNO menyokong penuh pendirian dan kelantangan Dr Akmal dalam isu itu.

Sementara itu, hari ini juga Jemaah Menteri turut bersetuju supaya tindakan tegas dan segera diambil berkaitan isu stoking tersebut.

Menteri Komunikasi Fahmi Fadzil berkata Jemaah Menteri melihat isu itu telah mengakibatkan satu persepsi terhadap penghinaan agama dan sensitiviti kaum di negara ini.

Beliau yang juga Jurucakap Kerajaan Perpaduan berkata buat masa ini pihak berkuasa yang berkaitan sedang giat menjalankan siasatan berkaitan isu stoking tertera kalimah Allah itu, yang telah tular di media sosial sejak 13 Mac.

“Sekarang polis dah buat siasatan dan tindakan sepatutnya. Bagi tindakan penguatkuasaan boleh rujuk kepada yang dilakukan polis, untuk sebarang tindakan undang-undang pula rujuk Jabatan Peguam Negara,” katanya dalam sidang media di Angkasapuri, di sini hari ini.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat