Twitter ‘Hadkan’ Akaun Anak Donald Trump

- Advertisement -

AMERIKA SYARIKAT: Twitter telah mengehadkan kemampuan Donald Trump Jr untuk menggunakan akaun Twitternya setelah dia menyiarkan video yang memaparkan seorang doktor yang membuat tuntutan palsu mengenai penyembuhan coronavirus dan menyatakan bahawa sesiapa pun “tidak memerlukan topeng” untuk mencegah virus itu dari teryebar, kata seorang jurucakap Twitter pada semalam.

Sebahagian fungsi akaun Trump Jr. dihadkan selama 12 jam, termasuk kemampuan untuk tweet, kata jurucakap itu. Video itu, yang diterbitkan oleh outlet media sayap kanan Breitbart News dan menjadi viral dalam talian pada hari Isnin, menunjukkan sekumpulan doktor membuat tuntutan palsu dan meragukan berkaitan dengan coronavirus, termasuk pemakaian topeng yang tidak diperlukan.

Twitter (TWTR), Facebook (FB) dan YouTube membuang video tersebut setelah ia mula menjadi viral.

Presiden Donald Trump juga meng-retweet beberapa versi video tersebut bdi Twitter, tetapi dia tidak memuat naik versi video yang menjadi kontroversi ke laman web tersebut. Anaknya pula melakukannya, itulah sebabnya Twitter hanya mengambil tindakan terhadap akaun Trump Jr., kata jurucakap syarikat.

Twitter telah meminta anak Presiden untuk menghapuskan tweet dengan video tersebut. Syarikat itu telah membuangnya dari siaran umum – CNN

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat