Tahanan Muslim Dipaksa Makan Babi Di Amerika

- Advertisement -

FLORIDA: Tahanan Muslim di sebuah kemudahan imigresen persekutuan di Florida telah berulang kali menghidangkan produk berasaskan daging babi atau daging babi, yang bertentangan dengan kepercayaan agama mereka, menurut penyokong hak undang-undang dan sivil.

Kumpulan tersebut mendakwa bahawa tahanan Muslim di pusat penahanan Krome di Miami terpaksa menerima daging babi kerana “makanan yang dipatuhi oleh agama atau halal yang dihidangkan oleh ICE telah terus-menerus busuk dan habis masa berlakunya.”

Makanan halal yang sudah tamat tempoh menjadi masalah selama lebih dari dua tahun, tetapi keadaan bagi tahanan di kemudahan itu diburukkan lagi oleh wabak coronavirus, menurut Muslim Advocates and American for Immigration Justice.

Dalam satu contoh, paderi Krome menolak permintaan para tahanan Muslim untuk meminta bantuan, dengan mengatakan, “terima seadanya,” kata Nimra Azmi, seorang peguam masyarakat Muslim, kepada CNN.

Terdapat berpuluh-puluh tahanan Muslim di Krome yang percaya bahawa mereka tidak dibenarkan memakan daging babi, kata kumpulan itu dalam surat kepada pentadbiran Penguatkuasa Imigresen dan Penguatkuasaan Kastam dan agensi pengawasan persekutuan.

Pada masa lalu, tahanan akan memilih makanan mereka sendiri di kafeteria, dan oleh itu dapat mengelakkan daging babi jika makanan halal rosak.

Sejak bermulanya wabak coronavirus, fasiliti ini telah menyajikan makanan secara agihan. Perubahan ini bermaksud para tahanan harus memilih antara makanan halal yang rosak atau makanan dengan daging babi, menurut surat itu – CNN

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat