BN Punca Politik Negara Tidak Stabil Kata Naib Presiden BERSATU

- Advertisement -

AYER KEROH: Ketidakstabilan politik negara adalah berpunca daripada Barisan Nasional (BN) kata Naib Presiden parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU), Datuk Mohd Rafiq Naizamohideen.

Memetik Astro Awani, Kata Rafiq, adalah tidak wajar BN mencanangkan slogan kestabilan dalam kempen Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor 22 Mac depan kerana tidak mengambarkan imej parti itu yang sebenar.

Tegasnya lagi, BN adalah punca kepada ketidakstabilan politik di peringkat negeri dan persekutuan.

“Kestabilan apa kalau parti BN yang jatuhkan kerajaan Perak, jatuhkan kerajaan Melaka, terlibat jatuhkan kerajaan Johor, jatuhkan kerajaan Perikatan (Nasional).

“Ini saya dengar Kedah pula macam nak buat, harap tidaklah tapi dengar macam nak buat, marah Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Sanusi Muhammad Nor yang mengatakan beberapa hari lepas nampaknya ada usaha nak menggugat Kedah.

“Ini satu sikap yang bongkak dan sombong, saya rasa rakyat Johor harus bertindak, kalau tidak, hancur masa depan negara dan negeri,” katanya selepas menyampaikan bantuan awal persekolahan kepada lebih 200 pelajar di Tanjung Minyak, Melaka hari ini.

Sehubungan itu tegas Mohd Rafiq, BN seharusnya menggugurkan perkataan kestabilan itu kerana ia tidak menggambarkan tindakan sebenar parti berkenaan.

Beliau juga mengajak pengundi Johor agar menilai semula tindakan yang pernah dilakukan pemimpin BN di sebalik slogan tersebut.

Mengulas kenyataan Pengerusi PN, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengenai pembahagian kerusi untuk gabungan itu bagi PRN Johor yang sudah diselesaikan, Mohd Rafiq yakin bakal calon yang akan ditampilkan oleh setiap parti gabungan adalah mewakili pelbagai lapisan rakyat.

Jelasnya, ia termasuk mewakili lebih 700,000 pengundi baharu pada PRN Johor.
Mengulas mengenai prosedur operasi standard (SOP) kempen PRN Johor yang diumumkan semalam, Mohd rafiq berharap beberapa kelonggaran dapat diberikan kepada semua parti.

Katanya, ia termasuk dari segi kapasiti rapat umum yang sepatutnya dibenarkan lebih 100 penonton, kerana menurutnya ia dianggap sedikit jika ruang kawasan rapat umum itu adalah besar.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat