Harga Minyak Dunia Jatuh Berikutan Stok Simpanan Meningkat

- Advertisement -

MELBOURNE – Pasaran hadapan minyak jatuh pada awal dagangan pada hari ini, setelah meningkat dalam kenaikan semalam, atas kebimbangan permintaan bahan bakar setelah data menunjukkan stok minyak mentah AS meningkat minggu lalu, dan bukannya menurun seperti yang diharapkan, dan kes COVID-19 terus meningkat di seluruh dunia .

Pasaran hadapan minyak mentah West Texas Intermediate (WTI) A.S. turun 20 sen, atau 0.5%, kepada $ 37.85 setong pada 0056 GMT, setelah naik 3.5% pada hari Rabu. Niaga hadapan minyak mentah Brent turun 14 sen, atau 0.3% kepada $ 40.65 setong, setelah meningkat 2.5% pada hari Rabu.

Pasaran hadapan minyak mentah Brent turun 14 sen, atau 0.3% kepada $ 40.65 setong, setelah meningkat 2.5% pada hari Rabu.

Ketika kes coronavirus melonjak di beberapa negeri A.S., stok minyak mentah negara itu meningkat kepada 3 juta tong dalam seminggu hingga 4 September, menurut data dari American Petroleum Institute semalam.

Itu dibandingkan dengan ramalan penganalisis sebelum ini, sebanyak 1.4 juta tong.

Pentadbiran Maklumat Tenaga A.S. akan mengeluarkan data inventori mingguan rasmi pada hari hari ini, sehari lebih lambat daripada biasa selepas cuti Hari Buruh A.S.

Sebagai tanda penurunan lebih lanjut, peniaga komoditi terkemuka telah menempah kapal tangki untuk menyimpan minyak mentah dan diesel, berikutan bekalan melebihi penggunaan, menurut sumber perdagangan dan data penghantaran.

Peningkatan stok berlaku menjelang pertemuan pada 17 September antara panel pemantauan pasaran Pertubuhan Negara-negara Pengeksport Petroleum (OPEC) dan negara sekutu termasuk Rusia – bersama-sama dikenali sebagai OPEC +, yang pada bulan lepas mengurangkan bekalan dari awal tahun ini berdasarkan jangkaan permintaan akan bertambah baik.

“Isu ini akan menjadi perhatian … minggu depan, di mana kami mengharapkan kenyataan kuat bahawa jika pasaran terus melemah, kumpulan pengeluar akan bersedia untuk mengurangkan output lebih jauh,” kata penganalisis Citi dalam sebuah catatan – Reuters

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat