Pasangan Berjaya Namakan Anak, “Lucifer”

- Advertisement -

Derbyshire: Sepasang suami isteri memenangi “perjuangan” untuk secara rasmi menamakan anak mereka Lucifer setelah pendaftar kelahiran memberitahu mereka bahawa anak itu “tidak akan berjaya dalam hidup” jika mereka memilih nama berkenaan.

Dan dan Mandy Sheldon mendaftarkan anak lelaki mereka yang berusia empat bulan minggu lalu ketika pejabat pendaftar kelahiran hanya dapat dibuka semula setelah perintah berkurung.

Ayah Dan mengatakan bahawa pasangan itu sangat gembira untuk mendaftarkan kelahiran anak mereka tetapi kegembiraan itu tidak lama. Apabila mereka menyerahkan borang untuk menamakan anak merekq, Lucifer Sheldon, pendaftar kelahiran di pejabat daerah tempatan Chesterfield, memandang mereka dengan “sangat jijik”.

Pegawai wanita itu didakwa cuba melarang mereka menggunakan nama berkenaan kerana ia sering dikaitkan dengan syaitan, Dan yang berusia 37 tahun mengatakan kepada The Sun: “Dia (pegawai pendaftar) memberitahu kami bahawa dia (anak itu) tidak akan mendapat pekerjaan, dan bahawa tidak ada guru yang mahu mengajarnya.

“Saya cuba menjelaskan bahawa kami bukan orang beragama, dan Lucifer dalam bahasa Yunani bermaksud ‘pembawa cahaya’ dan ‘pagi’ tetapi dia tidak mahu mendengar.”

Pegawai itu memberitahu mereka bahawa New Zealand telah melarang ibu bapa menggunakan nama itu dan menasihati mereka untuk mendaftarkan dengan bnama yang lain tetapi boleh memanggilnya sebagai Lucifer di rumah.

Kedua mereka kemudian diminta menunggu di luar sementara pegawai berkenaan memeriksa sama ada mereka dibenarkan mendaftarkan nama itu dan Dan mengatakan ia akhirnya dibenarkan tetapi dalam keadaan yang tidak menyenangkan.

Jurucakap Majlis Daerah Derbyshire berkata: “Pendaftar kami merasakan adalah menjadi tugasnya untuk memastikan pasangan itu mengetahui nama Lucifer mempunyai konotasi negatif dan bahawa anak mereka mungkin menghadapi masalah dengan nama itu sepanjang hidupnya kerana nama itu.

“Mereka bersetuju bahawa pegawai berkenaan telah bertindak betul dalam memberi nasihat kepada ibubapa tersebut, dengan mengambil kira kepentingan terbaik untuk anak. “Walaupun setelah dinasihatkan, pasangan itu berkeras untuk meneruskan dengan menamakan anak mereka Lucifer, dan pendaftar meneruskan pendaftaran tersebut.

“Kami meminta maaf jika mereka tersinggung tetapi menjadi tugas pendaftar kami untuk memberi nasihat dalam hal-hal ini kerana kadang-kadang orang tidak mengetahui makna atau kaitan nama yang dicadangkan mereka”.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat