Mary Trump Minta Presiden Letak Jawatan

- Advertisement -

AMERIKA SYARIKAT: Sekiranya Mary Trump berada di Pejabat Oval dengan bapa saudaranya Donald Trump hari ini, dia akan memintanya untuk mengundurkan diri, katanya kepada wartawan ABC George Stephanopoulos, dalam wawancara untuk menyokong bukunya yang lengkap mengenai Presiden.

Mary Trump bercakap tentang mengunjungi pakciknya itu di Rumah Putih pada tahun 2017 – beberapa bulan selepas pelantikan itu dan mengatakan bahawa dia “sudah kelihatan sangat terbeban oleh tekanan.”

“Saya masih ingat berfikir, ‘Dia kelihatan letih. Umpamanya (jawatan) ini bukan seperti apa yang diharapkan,'” katanya kepada Stephanopoulos dalam klip wawancara yang disiarkan semalam.

Ditanya apa yang akan dia katakan jika dia mengunjunginya di Oval Office hari ini, Mary Trump menjawab, “letak jawatan.”

Mesejnya itu lanjutan dari bpenerbitan bukunya berjudul, “Terlalu Banyak dan Tidak Pernah Cukup: Bagaimana Keluarga Saya Menciptakan Lelaki Paling Berbahaya di Dunia.”

Dalam buku itu, dia memberikan kritikan yang memalukan terhadap Presiden, di mana dia menuduhnya sebagai “sosiopat” dan menuduh bahawa “kebodohan dan kebodohan yang disengajakan” sejak zaman awalnya mengancam negara.

Bukunya yang lengkap adalah buku kedua dalam beberapa bulan yang memaparkan potret Presiden yang layu – dan seperti bekas penasihat keselamatan negara John Bolton, bukunya turut dijejaskan oleh kempen undang-undang yang tidak berjaya untuk menghentikan penerbitannya. Isnin lepas, Mahkamah Agung Negeri New York menolak perintah larangan sementara yang membolehkan Mary Trump mempromosikan bukunya itu.

Dia menulis bahawa kandungan dalam beberapa buku itu adalah berdasarkan ingatannya sendiri, dan di beberapa bahagian lain, dia menyusun kembali dialog berdasarkan apa yang diberitahu oleh beberapa anggota keluarga dan yang lain, serta dokumen undang-undang, penyata bank, penyata cukai dan dokumen lain.

Dalam wawancara dengan Stephanopoulos, Mary Trump juga mempertahankan dakwaan dalam bukunya bahawa pakciknya membayar seseorang untuk mengambil ujian SAT dan membantunya masuk ke Universiti Pennsylvania, yang telah ditolak oleh Rumah Putih, walaupun dia mengakui bahawa dia tidak boleh membuktikan identiti orang itu.

Dia juga menuduh ayah Donald Trump mencipta dinamik keluarga beracun yang menjelaskan tingkah laku Presiden, memberitahu Stephanopoulos bahawa dia melihat “persamaan” antara bagaimana keluarga itu beroperasi dan bagaimana negara itu diuruskan.

Saya melihat secara langsung dia memfokuskan diri pada perkara yang salah, mengangkat orang yang salah – kerosakan yang boleh dibuat dengan membiarkan seseorang menjalani kehidupan mereka tanpa pertanggungjawaban”, katanya.”

“Sekiranya saya dapat melakukan apa sahaja untuk mengubah naratif dan untuk mengatakan yang sebenarnya, saya perlu melakukannya. Kerana saya tidak percaya bahawa rakyat Amerika mengetahui semua kebenarannya empat tahun yang lalu.”

Presiden tidak segera mengulas mengenai wawancara anak saudaranya itu dengan ABC, walaupun minggu lalu, setiausaha akhbar Rukah Putih Kayleigh McEnany menyebut buku itu semua sebagai “buku kepalsuan”.

Seorang anggota keluarga terdekat Presiden, bagaimanapun, merujuk kepada Mary Trump dalam tweet pagi Rabu.

“Setiap keluarga mempunyai satu …,” tweet Eric Trump, anak Presiden, merujuk ke ungkapan yang biasa mengenai kambing hitam – CNN

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
27,575FollowersFollow
13,813SubscribersSubscribe

Topik Hangat