Cliff rimas pakai pelitup muka?

- Advertisement -

PUTRAJAYA: Juara Gegar Vaganza musim ke-7 (GV7), Cliff Umar mohon maaf secara terbuka susulan kenyataan yang menyifatkan pamakaian pelitup muka sebagai merimaskan.

Cliff turut menafikan kenyataannya cuba memperlekehkan pemakaian pelitup muka yang kini menjadi amalan norma baharu dalam masyarakat, selain prosedur operasi standard (SOP) yang harus dipatuhi.

Sebaliknya, kata pemilik nama sebenar, Abdullah Umar Joseph Abdullah, kata-katanya itu sekadar rungutan berikutan pelitup muka menyukarkannya untuk berkomunikasi.

“Saya minta maaf, saya memang terlepas cakap. Saya tak bermaksud mahu mengguris hati sesiapa termasuk petugas barisan hadapan.

“Apa yang saya maksudkan dengan merimaskan apabila bercakap dengan memakai pelitup muka, permukaannya jadi berkuap dan ia menyukarkan saya memberikan ucapan kemenangan.

“Sekali lagi saya minta maaf dan saya memang tak ada niat langsung untuk buat orang terasa,” katanya kepada BH Online.

Juara GV7, Cliff Umar merungut memakai pelitup wajah berikutan suka untuk berkomunikasi, bukan mahu memperlekehkan sesiapa. - Foto Astro
Juara GV7, Cliff Umar merungut memakai pelitup wajah berikutan suka untuk berkomunikasi, bukan mahu memperlekehkan sesiapa. – Foto Astro

 

Vokalis kumpulan Projek Pistol itu berkata, kenyataannya yang dianggap celupar itu dilafaz berikutan terlalu terkejut apabila namanya diumumkan sebagai pemenang.

“Saya tak sangka langsung akan menang. Justeru, apabila nama diumumkan sebagai juara, saya terkejut dan terkeluarlah kenyataan yang tidak sepatutnya saya ucapkan.

“Selalunya sebelum bercakap, saya akan fikir dahulu. Mungkin saya terlalu teruja menyebabkan saya terlepas cakap,” ujar penyanyi berusia 37 tahun itu.

Berikutan kenyataannya itu, netizen mula mengecam Cliff menerusi media sosial dan menyifatkan apa yang dinyatakan atas pentas sebagai tidak sensitif.

Malah, Cliff juga dianggap cuba memperlekehkan petugas barisan hadapan yang bukan sahaja memakai pelitup muka, tetapi mengenakan pakaian perlindungan diri (PPE) demi mematuhi SOP.

Berita Harian

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat