Hina Islam, Menteri: Polis Mula Menyiasat

- Advertisement -

KUALA LUMPUR: Polis sudah membuka kertas siasatan berhubung dakwaan tiga pengguna Facebook mengeluarkan kenyataan berunsur lucah, hasutan dan penghinaan terhadap Islam serta Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri.

Timbalan Pengarah (Siasatan/Perundangan) Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Deputi Komisioner Mior Faridalathrash Wahid, berkata pihaknya akan mengambil tindakan susulan.

“Semua kes itu masih dalam siasatan polis,” katanya kepada BH, hari ini.

Kelmarin, EXCO Pemuda UMNO, Muqharabbin Mokhtarrudin, dilaporkan membuat laporan polis berhubung kenyataan pengguna media sosial itu di Balai Polis Pantai, dekat Brickfields, di sini.

Sementara itu, Muqharabbin ketika dihubungi memaklumkan, pengguna Facebook dikenali sebagai ‘King Lim’, ‘Ahbaobao Bao Ah’ dan ‘Nicholas Chin’ didakwa memuat naik kenyataan berkenaan di ruangan komen Facebook sebuah portal berita, kelmarin.

Katanya, ketika itu portal berkenaan sedang menyiarkan ucapan Zulkifli mengenai status solat Jumaat di seluruh negara susulan penularan COVID-19.

“Polis perlu menjalankan siasatan secepat mungkin bagi menunjukkan pasukan keselamatan itu tidak akan sesekali berkompromi dengan mana-mana pihak yang cuba menggugat ketenteraman awam.

“Pihak berkuasa perlu ambil tindakan segera terhadap mereka yang menghina Islam dan mencerca menteri agama (Zulkifli).

“Dalam hal ini, kita jangan politikkan isu berbangkit, sebaliknya menekankan kepentingan aspek saling menghormati dalam kalangan rakyat berbilang kaum dan bangsa di negara ini,” katanya

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat