DUN Kedah: Tiada Faktor Untuk Bubarkan DUN – Zahid Hamidi

- Advertisement -

BAGAN DATUK: Tiada sebarang faktor untuk Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah dibubarkan ketika ini bagi membolehkan Pilihan Raya Negeri (PRN) diadakan.

Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, kecuali Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Muhamad Sanusi Md. Nor dan Pas merasakan rakyat telah menolak pentadbiran kerajaan negeri ketika ini.

“Saya tak dapat menelah kedudukan di negeri Kedah kerana negeri itu dikuasai oleh Pas.

“Mengikut Undang-undang Tubuh sesebuah negeri, seseorang Menteri Besar atau Ketua Menteri akan menasihatkan baginda tuanku untuk memberikan nasihat sama ada sesebuah DUN perlu dibubarkan untuk memanggil PRN.

“Saya tak nampak ada faktor untuk DUN (Kedah) dibubarkan kecuali Menteri Besar dan partinya merasakan rakyat telah menolak pentadbirannya, maka, itu adalah merupakan perkiraan kepada parti berkenaan,” katanya.

Beliau ditemui pemberita selepas mengunjungi kediaman rakan karibnya, Beh Song Wan sempena Tahun Baharu Cina di Hutan Melintang di sini hari ini.

Ahmad Zahid ditanya mengulas khabar angin mendakwa terdapat Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) yang akan menarik sokongan daripada kerajaan negeri Kedah yang ditadbir Perikatan Nasional (PN).

– UTUSAN ONLINE

 

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat