Saudia Melancarkan Versi Beta bagi Platform Digital Revolusioner

- Advertisement -

Saudia, syarikat penerbangan nasional Arab Saudi, telah melancarkan platform digitalnya yang inovatif, Travel Companion (TC) yang dikuasakan oleh kecerdasan buatan lanjutan. Langkah ini adalah sebahagian daripada rancangan dua tahun untuk merevolusikan industri pelancongan dengan menerima inovasi digital.

Dengan kerjasama firma perkhidmatan profesional global Accenture, Travel Companion Saudia bersedia untuk mengubah cara pengembara berinteraksi dengan syarikat penerbangan ini dan mentakrifkan semula piawaian perjalanan digital.

Travel Companion menawarkan penyelesaian yang diperibadikan dan disesuaikan untuk memenuhi pilihan dan keperluan individu, menyediakan hasil carian daripada sumber yang dipercayai dan disahkan serta menggunakan maklum balas imej sokongan.

Platform ini bertujuan untuk menjadi penyelesaian sehenti yang komprehensif dengan membolehkan pengguna menempah perkhidmatan kerja rencam seperti hotel, pengangkutan, restoran, aktiviti dan tarikan serta menghapuskan keperluan untuk beralih antara berbilang platform. Selain itu, ia mewujudkan sambungan yang berterusan dengan platform pengangkutan dan pelbagai syarikat kereta api bagi memastikan perjalanan yang lancar dan tidak terganggu.

Pada peringkat seterusnya, Saudia akan memperkenalkan ciri tambahan seperti perintah suara dan penyelesaian pembayaran digital. Melalui Travel Companion kekalaktif yang boleh diakses melalui kad e-SIM telekom yang dibawakan oleh Saudia, pengguna boleh menikmati akses global tanpa bergantung kepada penyedia internet lain. Tambahan pula, pengguna boleh membeli pakej data untuk aplikasi tambahan bagi memastikan akses berterusan kepada perkhidmatan platform.

Matlamat utama Travel Companion adalah untuk menjadi aplikasi popular bagi pengembara dengan memberikan maklumat perjalanan yang tiada tandingan. Dengan aspirasi untuk menjadi platform pilihan bagi pelbagai perkhidmatan di luar tempahan penerbangan, Travel Companion berhasrat untuk membezakan dirinya dalam industri penerbangan.

Tuan Yang Terutama Ir. Ibrahim Al-Omar, Ketua Pengarah Kumpulan Saudia berkata, “Kami sangat teruja untuk memperkenalkan Travel Companion sebagai pengubah keadaan dalam industri penerbangan yang bakal merevolusikan pengalaman perjalanan digital.

Platform iniadalah hasil daripada kerjasama berterusan kami dengan Accenture bagi menandakan pendekatan kami yang berpandangan ke hadapan untuk menyediakan tetamu dengan kemudahan dan fleksibiliti yang tiada tandingannya.

 

 

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat