Masteron umum kerjasama pendidikan novatif bersama Universiti Limkokwing

- Advertisement -

Dalam satu acara penting di Universiti Teknologi Kreatif Limkokwing, MASTERON GROUP Sdn Bhd bersama YB Dato’ Seri Diraja Dr. Zambry Abd Kadir, Menteri Pengajian Tinggi yang terhormat, telah melancarkan program TVET Teknologi AI-Kreatif.

Inisiatif ini menandakan era baru dalam menggabungkan kecerdasan buatan dengan pendidikan kreatif, disokong oleh kerjasama antarabangsa, termasuk perkongsian penting dengan Kerajaan Timor Leste.

Datuk Choy Wai Ceong, Pengarah MASTERON GROUP, dan Prof. Dr. Manivanan Saman, Naib Canselor Universiti Limkokwing, menyambut kedatangan Menteri yang terhormat dan tetamu ke acara prestij ini yang mempamerkan masa depan pendidikan global.

Program tersebut bertujuan memperkenalkan Program TVET Teknologi AI-Kreatif. Program baru ini akan berada di hadapan inovasi pendidikan serta melatih dan mempersiapkan pelajar dengan kemahiran penting yang merentasi teknologi dan kreativiti.

MASTERON GROUP juga mengumumkan kerjasama dengan kerajaan Timor Leste untuk membawa pelajar ke Malaysia bagi mendapat pendidikan tinggi, khususnya di Universiti Limkokwing. Inisiatif ini bertujuan untuk meningkatkan peluang pendidikan dan mempromosikan pertukaran budaya.

“Kerjasama kami dengan Universiti Limkokwing dan kerajaan Timor Leste merupakan lambang visi kami untuk jaringan pendidikan global yang bukan sahaja memajukan kecemerlangan akademik tetapi juga menggalakkan kefahaman dan kerjasama antarabangsa.” Ujar Datuk Choy Wai Ceong

“Menganjurkan acara ini dengan sokongan dari MASTERON GROUP dan penglibatan kerajaan Timor Leste menunjukkan komitmen kami untuk menjadikan pendidikan berkualiti tinggi dapat diakses oleh pelajar dari seluruh dunia.” Prof. Dr. Manivanan Saman menambah.

MASTERON GROUP Sdn Bhd adalah sebuah syarikat yang berdedikasi untuk memajukan kecemerlangan pendidikan dan pembangunan komuniti melalui kerjasama strategik dan inisiatif inovatif. Syarikat ini berada di barisan hadapan dalam mencipta peluang yang meningkatkan standard pendidikan global.

 

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat