Apa Bakal Berlaku Di Sabah Hari Ini?

- Advertisement -

DIFAHAMKAN seorang Ahli Dewan Undangan Negeri dari Sabah akan membuat pengumuman mengenai kedudukannya dalam sebuah parti tempatan Sabah hari ini, melalui satu sidang media .

Berita tentang sidang media tersebut telah heboh diperkatakan di media sosial sejak pagi tadi.

Adun ini dikatakan adalah Adun sama yang meninggalkan parti yang memenangkannya dalam PRU14 yang lepas untuk menyokong komponen parti yang membentuk kerajaan negeri pada hari ini.

Ura-ura yang mengatakan bakal berlaku peralihan di peringkat kerajaan negeri, hebat diperkatakan sejak kerajaan persekutuan Pakatan Harapan tumbang berikutan perletakan jawatan Perdana Menteri ke 7 hujung Februari lepas.

Jika sidang media itu benar berlaku dan hasilnya adalah seperti jangkaan semua orang sekalipun, kerajaan negeri Sabah masih kekal berikutan masih memiliki majoriti mudah dalam Dewan Undangan Negeri.

Memang sejak beberapa waktu kebelakangan ini, beberapa orang wakil rakyat membuat sidang media mengenai status mereka dalam kerajaan dan parti. Ada yang mengumumkan perletakan jawatan dalam kerajaan, ada yang keluar parti dan sebagainya, dengan terbaru, melibatkan seorang ADUN dari Selangor yang membuat pengumuman keluar parti semalam. – SuaraTV

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat