Ranhill menang kontrak Wilayah Iskandar bernilai RM7.52 juta

- Advertisement -

KUALA LUMPUR:  Ranhill Utilities Bhd, telah mendapatkan kontrak tujuh tahun bernilai RM7.52 juta daripada Lembaga Pembangunan Wilayah Iskandar (IRDA) untuk penyediaan perkhidmatan pejabat pengurusan penghantaran bagi projek penambahbaikan lebuh raya.

Dalam pengisytiharan kepada Bursa Malaysia pada hari Rabu, Ranhill mengatakan rakan kongsiannya, Ranhill Consulting Sdn Bhd (RConsulting) telah menerima surat tawaran daripada IRDA untuk dilantik sebagai wakil pengarah projek bagi menjalankan pengurusan projek secara umum bagi reka bentuk dan pembinaan, serta pengurusan projek.

“Kontrak ini diperolehi oleh RConsulting melalui proses tender terbuka yang teliti yang dijalankan oleh IRDA yang telah disokong dan diluluskan oleh Kementerian Kewangan,” kata Ranhill.

Kontrak tersebut akan dilaksanakan dengan segera untuk tempoh 84 bulan, bermula dari 28 Februari 2024 hingga 27 Februari 2031.

Sebagai sebahagian daripada inisiatif kumpulan untuk menyokong pelaksanaan program Pendidikan dan Latihan Profesional untuk Usahawan Tumbuh (PROTÉGÉ) oleh kerajaan, Ranhill mengatakan RConsulting akan mengambil sekurang-kurangnya tiga orang di bawah program ini untuk projek tersebut.

Saham Ranhill turun lapan sen atau 6.5% kepada penutupan RM1.15 bagi kapitalisasi pasaran sebanyak RM1.49 bilion.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat