Suspek kes lepas tembakan di KLIA didakwa esok

- Advertisement -

KOTA BHARU – Suspek yang melepaskan tembakan di Balai Ketibaan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) Terminal 1, Sepang, pada 14 April lalu akan didakwa di Mahkamah Kota Bharu esok.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Muhamad Zaki Harun, ketika mengesahkan perkara itu, berkata suspek berusia 38 tahun itu akan dibawa ke Mahkamah Sepang selepas pertuduhan.

“Tertuduh akan didakwa esok di Mahkamah Sesyen Kota Bharu mengikut Seksyen 8 Akta Senjata Api (Penalti Lebih Berat) 1971,” katanya ketika dihubungi.

Media sebelum ini melaporkan, Hafizul Hawari, 38, disambung reman lima hari bermula hari ini sehingga Sabtu ini.

Tempoh tahanan reman terhadap Hafizul dikeluarkan Majistret Ahmad Syafiq Aizat Nazri bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 8 Akta Senjata Api (Penalti Lebih Berat) 1971.

Dalam kejadian jam 1.20 pagi 14 April lalu, dua das tembakan dilepaskan suspek di balai ketibaan yang terletak di aras tiga KLIA.

Suspek dipercayai cuba menembak isterinya dengan menggunakan sepucuk pistol ketika wanita itu menunggu jemaah umrah pulang dari Tanah Suci di Balai Ketibaan Antarabangsa bersama dua pengawal peribadi.

Bagaimanapun, salah satu das tembakan itu mengenai pengawal peribadi isteri suspek dan suspek berjaya ditahan di Jalan Bayam, di sini, selepas 36 jam melarikan diri. – BH

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat