Anwar Sedia Jumpa Mahathir Bincang Kerjasama Politik

- Advertisement -

KLANG – Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau tidak mempunyai masalah untuk bertemu dan berbincang dengan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, mengenai kerjasama politik menjelang Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).

Namun Anwar berkata perkara yang ditekankan PH ialah berkenaan kepentingan untuk melawan Perikatan Nasional (PN) dan Barisan Nasional (BN).

“Tiada masalah. Boleh jumpa. Boleh bincang, tetapi selalu saya tekankan mengapa nak lawan PN atau BN. Atas dasar (lawan) iaitu tolak rasuah, perkauman dan fahaman melampau. Kalau itu yang diminta, saya tiada masalah,” katanya kepada pemberita semasa melakukan lawatan di Little India Klang di Jalan Tengku Kelana, di sini hari ini.

Media hari ini melaporkan Dr Mahathir yang merupakan Pengerusi Penaja Gerakan Tanah Air (GTA), bersedia untuk bertemu Anwar bagi mengadakan rundingan kerjasama menghadapi PRU15.

Sementara itu, mengulas persediaan beliau sebagai calon Ahli Parlimen Tambun dan sasaran PH di Perak, Anwar berkata negeri itu menjadi antara kawasan akan ditawan PH dalam PRU15.

Mengulas kenyataan bekas Timbalan Perdana Menteri Tun Musa Hitam yang meletakkan beliau sebagai antara pemimpin yang mampu meneraju negara, Anwar menzahirkan ucapan terima kasih kerana kenyataan Musa itu membantunya dalam berkempen.

“Kenyataan Tun Musa itu membantu. (Musa berkata) layak dan ada pendedahan peringkat antarabangsa. Saya ucapkan terima kasih kepada Tun Musa,” katanya.

Media sebelum ini melaporkan Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob; bekas Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Anwar, disifatkan sebagai pemimpin yang mampu menerajui negara ini.

Musa ketika menggariskan nama terbabit berkata, tiga pemimpin itu dilihat memiliki kualiti, daya tahan serta karisma, dalam memimpin negara mengharungi cabaran kini. – Bernama

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat