MCA Sokong Bung Moktar Ketuai BN Hadapi PRN Sabah

- Advertisement -

KOTA KINABALU – MCA Sabah menyatakan sokongan penuh terhadap Pengerusi Barisan Nasional (BN) Sabah Datuk Seri Bung Moktar Radin untuk mengetuai gabungan itu dalam pilihan raya negeri (PRN).

Memetik laporan Bernama, Pengerusi MCA Sabah Lu Yen Tung berkata pendirian parti itu adalah seiring dengan semangat BN yang sentiasa diberi penekanan oleh gabungan tersebut.

Pelantikan Bung Moktar yang juga adalah Pengerusi UMNO Sabah dibuat oleh Pengerusi BN Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi sendiri dan MCA menyokong beliau bagi mempertahankan semangat BN, katanya.

“Pada masa sama, BN juga bertanding pada pilihan raya negeri ini, dan ini memberi autonomi kepada BN Sabah untuk membuat pilihan terbaik dan merangka strategi paling berkesan.

“Kita mesti mengatasi lawan politik kita secara satu lawan satu bagi meningkatkan peluang kita untuk mencapai kejayaan pada pilihan raya negeri ini,” katanya, dipetik dari laporan sama.

Selain MCA dan UMNO, BN Sabah turut disertai Parti Bersatu Rakyat Sabah (PBRS).

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sebelum ini menetapkan PRN Sabah akan diadakan pada 26 Sept dengan hari pencalonan 12 Sept dan pengundian awal pada 22 Sept.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat