Penoreh Getah Pinjam RM120 Buat Tambang Teksi Rai Anak Peroleh PNGK 4.00

- Advertisement -

KUALA LUMPUR – Meskipun terpaksa meminjam RM120 daripada orang kampung, seorang bapa yang juga penoreh getah, Jaliusih Madakol tetap hadir meraikan pengumuman keputusan Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM) anaknya.

Perit jerih Jaliusih ternyata berbaloi apabila anak perempuannya, Arnie, 20, memperoleh purata mata gred kumulatif (CGPA) 4.0 dalam keputusan peperiksaan STPMnya.

Arnie, pelajar SMK Tun Fuad Stephens, Tamparuli antara 75 pelajar yang menerima kepujian daripada Timbalan Pengarah Pendidikan (Perancangan dan Pengurusan Sektor PPD) Sabah, Mohd Zaini Yanin di Kolej Tingkatan Enam, Kota Kinabalu.

Jaliusih berkata, dia ikhtiar segala cara untuk memastikan Arnie, dirinya dan isteri hadir meraikan pencapaian yang menggembirakan keluarga ini.

“Saya tiada pilihan selain meminjam daripada beberapa orang kampung untuk pastikan kami berada di sana. Ia majlis yang gembira.

“Saya hanya ada motosikal dan proton saga dari era Tun Dr Mahathir jadi Perdana Menteri pada tahun 1990an.

“Paling jauh dia boleh pergi hanya di Pekan Tamparuli,” katanya lapor NST di Kota Kinabalu, Sabah, semalam.

Jaliusuh yang berasal dari Sinansag Kiulu, Tamparuli memperoleh pendapatan sekitar RM200 dan 300 sebulan.

Wang pinjaman digunakan untuk tambang teksi pergi dan balik.

Ketika ditemui di majlis yang diadakan di Kota Kinabalu, raut wajah kedua pasangan suami isteri yang bangga atas kejayaan STPM anak mereka menceritakan segalanya.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat