ROS Perakui Keputusan UMNO Tangguh Pemilihan Adalah Sah – Ahmad Maslan

- Advertisement -

CYBERJAYA – Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) telah membatalkan keputusannya sebelum ini yang menyatakan keputusan UMNO untuk menangguhkan pemilihan parti selama 18 bulan tidak sah.

Memetik laporan Malaysiakini, Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan mengesahkan telah menerima surat daripada Ketua Pengarah ROS Jasri Kasim yang memaklumkan kepadanya mengenai keputusan baru itu petang tadi yang memperakui penangguhan pemilihan parti itu dibuat secara teratur dan sah.

Menurut Ahmad Maslan, perkembangan itu hadir setelah beliau bersama peguam yang mewakili UMNO menyerahkan dokumen dan pernyataan tambahan kepada ROS untuk penelitian dan semakan pada 9, 11 dan 18 Ogos lalu.

“Berdasarkan semakan kepada keterangan dan dokumen tambahan yang telah saya dan peguam UMNO berikan pada 9 Ogos, 11 Ogos, 18 Ogos dan beberapa keterangan Ahli MKT pada 24 Ogos, adalah didapati bahawa keputusan penangguhan pemilihan UMNO untuk penggal 2021/2023 telah dibuat secara teratur,” katanya.

Ahmad Maslan turut berterima kasih kepada pihak ROS atas kerjasama yang diberikan.

Terdahulu pada 6 Ogos lalu, ROS menyatakan keputusan UMNO menangguhkan pemilihan parti selama 18 bulan adalah tidak sah kerana keputusan Majlis Tertinggi UMNO didakwa membuat keputusan setelah tempoh penggal berakhir. .

Ini dengan alasan bahawa majlis tertinggi parti membuat keputusan untuk menangguhkan hanya setelah masa penggalnya telah berakhir.

Bagaimanapun, Ahmad menjelaskan bahawa keputusan penangguhan itu diambil sebelum berakhirnya penggal perkhidmatan mereka.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat