Hargai Kejayaan Dengan Rakan Kongsi

- Advertisement -

SEBAGAI langkah strategik untuk terus maju dan memperluas kedudukan di seluruh Malaysia, pemaju hartanah Tropicana Corporation Berhad (Tropicana) bersedia mengalu-alukan lebih banyak projek usaha sama.

Pada 1992, Tropicana memperkenalkan pembangunan bertema resort pertama dan sejak itu, ia mencapai kejayaan dalam banyak projek di seluruh Malaysia dan membangunkan lebih daripada 607 hektar bank tanahnya.

Pengasas dan Naib Pengerusi Eksekutif Kumpulan Tropicana, Tan Sri Tan Chee Sing berkata, beliau berkeyakinan penuh dengan kemampuan pasukannya dan berkongsi visi untuk memacu kumpulan terus ke hadapan.

Kata Tan, selama 25 tahun, mereka menyaksikan dan meraikan banyak pencapaian termasuk bersama dengan rakan kongsi yang dihargai.

Pemaju hartanah itu dan rakan kongsinya berjaya membangunkan kediaman mewah, lot komersial, perbandaran campuran, pusat membeli-belah, hotel lima bintang dan sekolah antarabangsa.

“Kami dengan rendah hati dan sangat berterima kasih atas kepercayaan dan sokongan mereka terhadap kami.

“Disokong oleh pasukan pengurusan yang berkebolehan dan tenaga kerja yang komited, kami yakin kita sudah bersedia untuk mengambil langkah lebih besar ke hadapan dan mengalu-alukan lebih ramai rakan untuk menyertai Program Perkongsian Pintar kami,” katanya.

“Untuk meningkatkan daya tahan perniagaan dan meningkatkan rancangan pengembangan, kami mengundang pemilik tanah untuk bergabung, memanfaatkan kepakaran dan membuka tanah mereka selain mengalu-alukan syarikat lain bekerjasama dengan kami untuk bersama-sama mengembangkan bank tanah kami yang strategik,” katanya.

Program Perkongsian Pintar Tropicana bermula pada 1996 ketika syarikat itu menjalinkan kerjasama strategik dengan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) untuk membangunkan kawasan perbandaran seluas 163.8 hektar di Tropicana Indah Resort Homes.

Pada 2010, pemaju hartanah itu bekerjasama dengan Iskandar Waterfront Sdn Bhd untuk pembangunan campuran seluas 14.9 hektar yang dikenali sebagai Tropicana Danga Bay, Johor.

Selepas meraikan banyak projek yang berjaya, Tropicana kemudian dijemput untuk menjalin kerjasama dengan banyak syarikat tempatan dan antarabangsa yang terkenal seperti Ivory Properties Group, Marriott International, Agile Property Holdings Ltd yang disenaraikan di Hongkong, GEMS Education, MBI Diperbadankan, Tenby Schools dan Temokin Development Sdn Bhd.

Sehingga kini, Kumpulan Tropicana sudah bergabung dengan 11 syarikat dan berjaya menyelesaikan dengan jayanya lebih 45 projek usaha sama.

Ia meliputi pembangunan campuran bersepadu, perbandaran, kediaman mewah, sekolah antarabangsa, pusat membeli-belah dan pembinaan hotel bertaraf dunia dengan nilai pembangunan kasar (GDV) lebih RM13 bilion.

– Harian Metro

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat