HONOR Memperkenalkan empat lapis rekacipta AI dan bergerak maju bersama Google Cloud untuk meningkatkan pengalaman AI.

- Advertisement -

Jenama teknologi global HONOR telah membuat penampilan sulungnya semalam di VivaTech, salah satu acara teknologi dan inovasi terbesar di Eropah. Semasa ucapannya, HONOR memperkenalkan pendekatannya yang inovatif mengenai AI di peranti dan mendedahkan Strategi empat tahap lapisan rekaan AI nya.

“Di HONOR, kami teguh berpendapat bahawa dengan menggabungkan kuasa personalisasi, intuitif, dan perlindungan privasi AI di peranti, setiap orang boleh membuka sepenuhnya potensi AI dengan selamat dan penuh keyakinan,” kata George Zhao, CEO HONOR Device Co., Ltd. 

“Kami juga gembira untuk bergerak maju bersama Google Cloud, memanfaatkan kepakaran kolaborasi kami untuk membuka potensi pendekatan dua hala ini dan memberikan pengalaman AI yang lebih lancar kepada pengguna kami,” katanya.

Memperkenalkan Rekaan Empat Tahap Lapisan AI HONOR

Semasa ucapannya, HONOR memperkenalkan rekaan empat lapisan AI-nya dan mempamerkan fokus strategiknya dalam mengintegrasikan AI ke dalam MagicOS. Rekaan Empat Tahap ini terdiri daripada tahap lapisan yang berbeza. Di tahap asas, “Cross-device” dan “Cross-OS” AI membentuk asas ekosistem terbuka, yang membolehkan perkongsian kuasa pengkomputeran dan perkhidmatan di antara peranti dan sistem operasi.

Dibina berdasarkan asas ini, platform lapisan AI membolehkan sistem operasi yang dipersonalisasikan, membenarkan interaksi manusia – komputer yang berasaskan niat dan peruntukan sumber yang dipersonalisasikan. 

Di lapisan ketiga, Aplikasi AI memperkenalkan gelombang aplikasi AI generatif yang inovatif yang akan mengubah pengalaman pengguna. Akhirnya, di puncak, lapisan Antara Muka ke Perkhidmatan AI Cloud menyediakan akses mudah kepada perkhidmatan “Cloud” yang besar sambil memberi keutamaan kepada perlindungan privasi, mencipta pengalaman AI yang benar-benar holistik dan masa depan.

Empat Lapis rekacipta AI untuk AI pada peranti

Sebagai sebahagian daripada MagicOS 8.0, ‘Magic Portal’ adalah teknologi berasaskan niat yang pertama dalam industri, yang memahami tingkah laku pengguna dan menyusun tugas kompleks ke dalam proses satu langkah. 

Pada masa ini, ‘Magic Portal’ boleh digunakan untuk ‘top’ 100  aplikasi dalam tujuh senario, termasuk perjalanan, produktiviti, pesanan, carian, hiburan, beli-belah, dan media sosial, dengan rancangan untuk mengembangkan senario penggunaan untuk menyediakan pengalaman AI yang lebih lancar dan bijak di masa depan.

Sebagai sebahagian daripada rekacipta Empat lapisan HONOR, HONOR bersedia untuk mengintegrasikan pengalaman Gen-AI terkini yang dipacu oleh Google Cloud ke dalam telefon pintar pada masa akan datang, berjanji untuk memberikan tahap kecerdasan dan inovasi yang baru kepada pengguna dengan perlindungan privasi yang ditingkatkan.

Merevolusikan Pengalaman Potret dengan Siri HONOR 200.

Selepas kejayaan pelancaran Perlancaran Pengesan Pergerakan Kecerdasan Buatan (AI), satu ciri terkini yang memanfaatkan AI untuk secara automatik menangkap tindakan bergerak pantas, HONOR juga mengumumkan bahawa Siri HONOR 200 yang akan datang akan membawa fotografi mudah alih ke tahap baru dengan pengalaman Potret yang dipertingkatkan AI yang baru. 

Siri HONOR 200 ini bersedia untuk mengubahsuai fotografi potret dengan membawa penguasaan Studio Harcourt, sebuah studio fotografi Perancis legendaris yang terkenal dengan kepakarannya dalam menangkap gambar potret klasik dengan tokoh ikonik, ke setiap langkah proses, memanfaatkan teknologi AI untuk menghasilkan semula cahaya dan kesan bayangan ikonik studio dengan sempurna.

Dengan menggunakan AI untuk mempelajari set data yang luas daripada potret Studio Harcourt, Seri HONOR 200 telah berjaya memecahkan proses fotografi potret keseluruhan menjadi sembilan langkah yang berbeza, dan menghasilkan semula kaedah penuh Studio Harcourt, memastikan potret yang sempurna dan berkualiti studio dengan setiap penggambaran.

Siri HONOR 200 dijadualkan akan dilancarkan di Paris pada 12 Jun, dikuasakan oleh MagicOS 8.0, memperkuatkan lagi komitmen HONOR untuk menerapkan teknologi AI. Dalam usaha untuk menjadikan AI lebih mudah diakses oleh lebih orang ramai, HONOR juga mengumumkan rancangan untuk melancarkan MagicOS 8.0 ke peranti HONOR Magic V2 dan HONOR 90, memberikan lebih banyak pengguna untuk mengalami kuasa perubahan teknologi AI.

Sinergi Manusia-buatan AI: Peranti Pintar untuk Masa Depan yang Lebih Baik

Dalam acara itu, HONOR juga menganjurkan perbincangan panel yang berwibawa yang menampilkan pakar industri ternama Dr. Justine Cassell. Perbincangan itu menyelami masa depan interaksi multimodal, menyoroti bagaimana integrasi ini meningkatkan keselesaan dan perlindungan privasi bagi pengguna peranti pintar.

“AI di peranti boleh memperkasakan individu dengan lebih baik,” tekankan George. “AI di peranti menawarkan cadangan yang dipersonalisasi sambil menjaga privasi pengguna dengan menyimpan data di peranti. Sebagai contoh, reka bentuk Magic Portal HONOR memastikan pengguna mempertahankan kawalan ke atas pemilihan perkhidmatan dan membuat keputusan, menonjolkan fokus manusia pada AI HONOR.”

Dalam hal interaksi ‘multimodal’, Dr. Justine Cassell mencatat, “Manusia hidup secara ‘multimodal. Peningkatan peranti pada tubuh seperti ‘Rings’ dan ‘pin’, bersama dengan telefon pintar yang hebat, menunjukkan keselesaan yang semakin berkembang dengan AI yang mengintegrasikan bahasa lisan, isyarat bukan lisan seperti gerakan tangan dan ekspresi wajah, dan unsur para vokal seperti intonasi pertuturan. 

Ini meramalkan penggunaan kecerdasan buatan yang sensitif terhadap ‘multimodal’ di telefon. Semakin banyak mod yang dapat kita libatkan dalam sistem kecerdasan buatan, semakin banyak jenis orang yang dapat kita bantu dengan sistem kecerdasan buatan itu,” kata Justine.

Filosofi reka bentuk yang berpusat pada manusia adalah fokus utama HONOR, dengan manusia keutamaan di semua peranti,”  George membayangkan.  “Dikuasakan oleh kecerdasan buatan AI, integrasi melintasi peranti dapat menggabungkan kelebihan unik peranti yang berbeza pada masa depan. 

Berbeza daripada mempelajari perilaku pengguna secara berasingan pada setiap peranti, pendekatan ini membolehkan pengenalan hasrat pengguna pada aras makro, yang menyatukan, menawarkan cadangan dan cadangan yang disesuaikan.



-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat