Azmin Rayu Pengundi India Undi Calon BN

- Advertisement -

TROLAK: Perikatan Nasional (PN) dibawah Tan Sri Muhyiddin Yassin akan mempastikan masyrakat India di negara ini mendapat pembelaan yang sewajarnya.

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Dato Seri Azmin Ali berkata, kerajaan yang tertubuh ini adalah kerajaan yang akan membina “Bangsa Malaysia”

“Saya hadir di Kampung Ladang Sungkai ini nak beritahu masyarakat India disini, sepanjang saya bersama kerajaan Pakatan Harapan (PH) selama 22 bulan, orang India tidak dapat pembelaan,  katanya.

Turut hadir pada majlis perjumpaan bersama masyarakat India ialah Menteri Besar Perak, YAB Dato Seri Ahmad Faizal bin Datuk Azumu, Menteri Komunikasi dan Multimedia Malaysia, Datuk Saifdudin Abdullah dan Pengerusi MIC Negeri Perak.

“Selama 22 bulan PH perintah negara dan negeri perak, mereka adalah kerajaan yang gagal. Jikalah penularan pandemik Covid-19 PH masih jadi kerajaan, rasanya ramai yang akan mati, katanya lagi.

“Hendak baiki dewan serbaguna pun tak mampu, memanjang berpolitik, peruntukkan susah dapat, memanjang kata tak duit, ujarnya lagi.

PH ini penakut, sebab tak berani bertanding di Chini dan Slim. Hantar calon tak berparti bertanding di PRK Slim kali ini. Kata kuat soal Azmin.

“Saya merayu masyarakat India di Slim memberi undi kepada calon Barisan Nasional Mohd Zaidi Aziz pada PRK Slim 29 Ogos ini.

Kita akan pastikan anak-anak orang India juga mendapat akses pendidikan, kesihatan yang lebih baik, katanya. -SuaraTV

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat