Bung Moktar: Mana Laporan Pendapatan Balak Sabah?

- Advertisement -

KINABATANGAN: Sesi bertemu pengundi oleh calon BN bagi DUN Lamag, Datuk Seri Bung Moktar Radin pada sebelah malam, diteruskan di Kg. Tanjung Bulat disini.

Turut mengiringi beliau ialah calon BN bagi DUN Sukau, Datuk Jaffry Ariffin yang juga Timbalan Ketua UMNO Bahagian Kinabatangan.

Dalam ucapannya dihadapan jentera dan pengundi disini, Bung Moktar mempersoalkan janji parti Warisan untuk membentangkan hasil pendapatan balak Sabah di Dewan Undangan Negeri (DUN) pada tiap-tiap tahun.

“Dia (kerajaan Warisan) cakap, pendapatan hasil kayu balak Yayasan Sabah akan dibentangkan kepada rakyat tiap-tiap hujung tahun. Dua tahun pun tidak ada dibentang, pergi mana itu duit?”, soal beliau.

Beliau turut mendakwa kerajaan Warisan melengah-lengahkan projek yang membawa kebaikan kepada rakyat seperti pembinaan lebuhraya Pan Borneo.

Sebagai buktinya kata beliau, pelancaran Pan Borneo dulu dilakukan secara serentak di Sarawak dan Sabah, tapi kemajuan projek itu di Sarawak sudah 50%, sedangkan di Sabah hanya 18%.

Peluang bertemu pengundi dan jentera parti disini turut dimanfaatkan Bung Moktar untuk memberi nasihat berkaitan pencegahan wabak Covid-19 pada hari pengundian nanti.

Beliau turut berdoa agar rakyat di Sabah khasnya dan seluruh negara amnya, dijauhkan dari penyakit yang disebabkan oleh virus Covid-19 ini – SuaraTV

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat