‘Saya okay, sihat, cukup makan’ – Sathia

- Advertisement -

Kuala Lumpur: Walaupun sudah tiga bulan tidak mempunyai sebarang pendapatan, pelakon dan pelawak popular, Sathia, 57, tetap berada dalam keadaan baik, sihat dan cukup makan.

Sathia ketika dihubungi mengakui sudah tiga bulan tidak bekerja dan hanya bergantung kepada wang simpanan yang dikeluarkan daripada akaun Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).

“Saya okay saja. Semuanya cukup kerana kehidupan saya pun ringkas saja. Rumah dan segala aset lain sudah habis dibayar, cuma kena bayar bil tertentu saja.

“Tidak mengapalah terpaksa duduk rumah sekarang. Saya cuma mahu patuh arahan kerajaan demi keselamatan diri dan keluarga. Jadi, lebih baik diam dan akur saja buat masa sekarang,” katanya.

Sathia yang popular dengan watak Ravi dalam sitkom Pi Mai Pi Mai Tang Tu itu bagaimanapun mengakui rindu kembali bekerja dan berharap dapat kembali menjana pendapatan dalam masa terdekat.

“Kalau ikutkan, banyak drama lakonan saya yang tergendala selepas Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0 dilaksanakan. Jadi, ia terpaksa dibekukan seketika dan gaji pun tak dapatlah.

“Memang rindu nak kembali bekerja tapi melihat keadaan sekarang, kita semua tak pasti bila dapat keluar semula. Tidak mengapalah, asalkan ini semua untuk tujuan keselamatan semua,” katanya.

Sathia juga bersyukur pada usia sekarang dia masih mampu bekerja dan berharap akan terus diberikan kesihatan yang baik demi teruskan kerjaya sebagai pelakon.

“Saya sebenarnya sedih apabila melihat ada rakan-rakan seperjuangan seusia saya berdepan masalah kesihatan dan meninggal dunia. Saya harap saya tetap akan kuat selagi masih boleh bekerja,” katanya.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat