Armada SAUDIA berkembang untuk merangkumi pesawat A321neo baharu

- Advertisement -

Jeddah, Arab Saudi, 14 Ogos 2023: SAUDIA, syarikat penerbangan negara Arab Saudi, mengumumkan pengembangan armadanya dengan penambahan jenis pesawat baharu, Airbus A321neo di bawah slogan“A neo-way of flying.” Ini adalah perolehan kepada rancangan pengembangan SAUDIA kerana syarikat penerbangan itu menyasarkan untuk menambah 20 lagi pesawat A321neo kepada armadanya menjelang 2026.

Pesawat A321neo ialah pesawat berbadan sempit yang merupakan sebahagian daripada keluarga A320, keluarga pesawat satu lorong paling popular di dunia dan menjadi pilihan syarikat penerbangan di seluruh dunia kerana reputasi prestasi tinggi dan keselesaan unggulnya.

Pesawat itu menawarkan tahap prestasi baharu, menempatkan 180 hingga 220 penumpang dalam susun atur dalaman dua kelas biasa.

Sebab utama di sebalik pembelian pesawat itu adalah keupayaannya untuk menggunakan bahan api yang kurang. Keluarga pesawat A320 telah mengurangkan pelepasan 20 juta tan Co2 sejak A320neo mula beroperasi secara global pada 2016.

Dengan menggabungkan Sharklets, enjin jimat bahan api baharu dan inovasi kabin terkini, A320neo juga telah menyaksikan penurunan 20 peratus dalam pembakaran bahan api dan pelepasan Co2, pengurangan 50 peratus dalam jejak bunyi, kos penyelenggaraan kerangka pesawat udara 5 peratus lebih rendah dan 14 peratus lebih rendah untuk kos operasi tunai setiap tempat duduk berbanding pesawat generasi sebelumnya.

Kapten Ibrahim Koshy Ketua Pegawai Eksekutif SAUDIA berkata: “Kami teruja untuk mengembangkan armada kami dengan pesawat Airbus A321neo baharu.

Keutamaan kami adalah untuk menawarkan pengalaman tetamu yang terbaik mungkin dan membawa dunia ke Arab Saudi, dan kami akan terus membeli pesawat tercanggih daripada pengeluar terkemuka dunia demi menunaikan janji itu.” Koshy menambah: “Kami memuji Airbus kerana sentiasa berusaha untuk meningkatkan prestasi pesawat mereka, yang selari dengan cita-cita SAUDIA untuk memberikan pengalaman tetamu terbaik mungkin sambil menyumbang dalam menjadikan penerbangan lebih lestari.’”

Kerjasama ini menyerlahkan kepercayaan dan hubungan bersejarah antara SAUDIA dan Airbus. Ia juga termasuk dalam Objektif Strategi Penerbangan Saudi yang bertujuan untuk menjadikan Arab Saudi peneraju dalam industri global, dengan meningkatkan pengalaman pelanggan, meningkatkan keselamatan dan mempromosikan kelestarian alam sekitar. Strategi itu sejajar dengan matlamat pengembangan SAUDIA ketika syarikat penerbangan itu berusaha untuk membawa kira-kira 330 juta pelawat ke negara itu menjelang 2030.

Dengan bekerjasama bersama Airbus dan mengembangkan armadanya, SAUDIA sedang berusaha ke arah matlamatnya untuk menjadi syarikat penerbangan peneraju industri. pengembangan armada SAUDIA juga akan membantu mewujudkan peluang pekerjaan baharu untuk juruterbang, kru kabin dan jawatan operasi lain.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat