Mastura Puji Ismail Sabri, Kelebihan UMNO Ada TPM

- Advertisement -

KUALA LUMPUR – Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Tugas-tugas Khas), Datuk Mastura Yazid memuji perjuangan dan dedikasi Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

Mastura yang juga Ahli Parlimen Kuala Kangsar itu sangat berbesar hati apabila perjuangan UMNO sewaktu menjadi pembangkang dulu berhubung penubuhan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) Lembaga Tabung Haji telah dipersetujui Kabinet hasil saranan Ismail Sabri.

“Bagus Timbalan Perdana Menteri merangkap Naib Presiden UMNO.Perjuangan kita bersama selama ini ketika sebagai pembangkang kemudian setelah berada dalam kerajaan.

“Inilah antara hasil daripada pelantikan Timbalan Perdana Menteri dari UMNO. Sepatutnya diperjuangkan lantikan ini lebih awal lagi, mungkin lebih banyak tuntutan kita yang telah diperjuangkan selama ini, dipersetujui dan dilulus oleh kerajaan,” catat Mastura di Facebooknya.

Hari ini, Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengumumkan keputusan Kabinet untuk menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) di bawah Akta Suruhanjaya Siasatan 1950 [Akta 119] bagi menyiasat isu-isu berbangkit mengenai Lembaga Tabung Haji (LTH).

Kabinet hari ini bersetuju supaya RCI Tabung Haji dijalankan hasil pengauditan perunding-perunding seperti PricewaterhouseCoopers (PwC), Ernst & Young (EY) dan Roland Berger dari tahun 2014 hingga 2020.

Kata Mastura lagi, soal keutamaan dalam perjuangan sepatutnya menjadi asas mengemudi perjuangan anak bangsa.

“Berdoalah kita supaya Naib Presiden UMNO diganda kekuatan dan semangat untuk membawa suara parti demi rakyat,” seru Mastura.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat