Kemelut Politik Di Perak Selesai, Saarani Bakal MB Perak Yang Baharu

- Advertisement -

IPOH: Perikatan Nasional melalui gabungannya Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU), UMNO dan PAS bersetuju untuk mencadangkan Pengerusi Perhubungan UMNO Perak, Dato’ Seri Saarani Mohamad sebagai Menteri Besar Perak yang baharu.

Presiden BERSATU, UMNO dan PAS telah mengadakan perbincangan mengenai pembetukan kerajaan negeri Perak, menurut kenyataan media yang dikeluarkan.

Ketika perbincangan itu diadakan, Pengerusi Barisan Nasional telah menyampaikan pernyataan maaf bagi pihak ADUN-ADUN BN Perak di atas kekhilafan yang telah berlaku.

“Atas semangat permuafakatan Perikatan Nasional, ketiga-tiga parti telah bersetuju untuk mencadangkan YB Dato Seri Hj Saarani Mohamad sebagai Menteri Besar Perak yang baharu,

“Perikatan Nasional akan menyembah cadangan tersebut untuk diperkenankan oleh Duli Yang Maha Mulia Paduka Sultan Perak,” jelas kenyataan tersebut.

Disamping itu, perbincangan yang telah diadakan juga membincangkan dan telah mencapai kata sepakat mengenai pelantikan-pelantikan lain dalam kerajaan negeri.

Turut sama dalam perbincangan tersebut ialah Setiausaha Agung BERSATU, Dato Seri Hamzah Zainudin, Setiausaha Agung UMNO, Tan Sri Annuar Musa dan Setiausaha Agung PAS, Dato’ Takiyuddin Hassan.

“Kami telah bersepakat untuk memperkukuhkan lagi kerjasama antara parti dalam kerajaan Perikatan Nasional di negeri Perak dan peringkat nasional demi kestabilan politik dan kesejahteraan rakyat,” katanya. -SuaraTV

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat