Juventus Semakin Hampir Dapatkan Suarez

- Advertisement -

DENGAN pemergian Gonzalo Higuain, Juventus semakin aktif untuk mendapatkan pemain Barcelona, Luis Suarez.

Pemain Uruguay itu dianggap sebagai beban oleh jurulatih baru kelab Sepanyol itu, Ronald Koeman dan sekarang mencari kelab baru.

Menurut La Gazzetta dello Sport, syarat peribadi telah disepakati antara Suarez dan Juventus dalam pertemuan kedua antara kelab dan wakil pemain.

Penyerang itu, yang telah menghabiskan enam tahun di Barcelona, ​​telah dihubungi oleh naib presiden Juventus, Pavel Nedved sebelum pertemuan kedua.

Kontrak pemain itu dianggar berada di sekitar sepuluh juta euro setahun selepas cukai, yang merupakan jumlah gaji yang sama yang diperoleh Suarez di Barcelona.

Juventus harus membayar tambahan lima juta euro lagi untuk menjamin pemain Uruguay itu, kerana cukai di Itali. Pemain lain yang dianggap menarik oleh Juventus ialah Eden Dzeko dari Roma.

Namun, Juventus harus membayar yuran perpindahan sekitar sepuluh juta euro untuk pemain Bosnia itu di atas upahnya, sesuatu yang tidak perlu mereka lakukan untuk Suarez, yang akan meninggalkan Barcelona dengan pertukaran percuma – Marca.com

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
27,559FollowersFollow
13,813SubscribersSubscribe

Topik Hangat