Usahawan PKS Perlu Teroka Kaedah Baharu

- Advertisement -

Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi, Datuk Seri Wan Junaidi Tuanku Jaafar berharap usahawan Perusahaan Kecil dan Sederhana (PKS) dan Mikro dapat meneroka model perniagaan baharu yang sesuai dengan norma baharu (new norm) dunia pasca Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) nanti.

Menulis dalam akaun Facebooknya, Wan Juanidi berharap usahawan yang yang masih dalam cara kovensional akan mempertimbangkan budaya niaga baharu seperti sistem pembayaran tanpa tunai (cashless) dan pemasaran dalam talian.

“Usahawan runcit dan makanan juga perlu mengubah cara niaga mereka ke arah mesra teknologi dan mengurangkan interaksi bersemuka. Jika tidak secara menyeluruh pun ia harus ada sebagai pelan kontigensi andai situasi seperti ini berlaku lagi.”

Wan Junaidi turut meminta para usahawan yang memerlukan bantuan dan khidmat nasihat Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi boleh mendapat bantuan melalui agensi-agensi yang berkaitan seperti TEKUN Nasional, SME Bank, Bank Rakyat, SMe Corp dan latihan usahawan melalui INSKEN. – SUARA.TV

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat