Saya sedia jumpa siapa sahaja – Abdul Hadi

- Advertisement -

CYBERJAYA: Presiden Pas, Tan Sri Abdul Hadi Awang terbuka untuk bertemu dengan sesiapa sahaja termasuk Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Namun, Abdul Hadi menegaskan keterbukaannya itu mestilah tidak lari dari prinsip, matlamat dan perjuangan parti yang diterajuinya.

“Memang kita terbuka dengan sesiapa sahaja, terbuka tetapi mestilah tidak lari dengan konsep, prinsip, matlamat dan perjuangan kita,” katanya kepada media selepas majlis pelancaran Jejak Nabi Muhammad SAW yang ditulisnya terbitan Yayasan Permata Ummah dan Pustaka Permata Ummah.

Abdul Hadi juga mendedahkan terdapat pihak-pihak yang menghubunginya dengan tawaran untuk Pas menyertai Kerajaan Perpaduan.

“Ada orang hubungi saya, beberapa orang, acap kali nak berjumpa dengan tawaran-tawaran supaya Pas menyertai kerajaan kerana jumlah Pas paling besar.

“Pas mempunyai 53 kerusi, PKR cuma 30 kerusi dan dalam keadaan 30 kerusi itu, 11 kerusi bukan Melayu, 19 sahaja yang Islam, itu PKR.

“DAP cuma tiga orang Melayu daripada 40, 37 adalah bukan Melayu. Kalau dicampur gabungan itu kerajaan didominasi bukan Islam.

“Jadi, dia nak ajak Pas, tapi Pas duduk di belakang bukan duduk di depan. Sepatutnya bila buat kerajaan, parti yang besar-besar lah yang memimpin, tetapi ini nak suruh yang besar di belakang, yang kecil di depan macam kepala ular lah, kecil je,” katanya lagi.

Sebelum ini sebuah portal melaporkan Anwar berharap hubungan silaturahim dengan Abdul Hadi dapat dijalinkan semula.

Berkongsi harapan tersebut, pendakwah bebas Wan Ji Wan Hussin berkata, hasrat murni perdana menteri itu dibuat pada pertemuan bersama dua anak bekas menteri besar Kelantan, Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, pada 12 Mei lalu.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat