Xavi Alonso Positif Covid-19

- Advertisement -

QATAR: Bekas pemain bintang tengah Sepanyol dan Barcelona Xavi Alonso yang kini menjadi jurulatih untuk kelab Al-Sadd, mengesahkan bahawa dia didapati positif COVID-19 semalam tetapi tidak menunjukkan sebarang gejala.

Jurulatih berusia 40 tahun itu, yang memperbaharui kontraknya dengan kelab Qatar berkenaan pada 5 Julai, mengatakan bahawa dia akan mengasingkan diri ketika pasukannya membuat persiapan untuk perlawanan pertama mereka pada hari Sabtu setelah Liga Bintang Qatar (QSL) digantung kerana wabak COVID- 19.

“Hari ini saya tidak akan dapat menyertai pasukan saya untuk kembali ke pertandingan rasmi,” kata Xavi dalam satu kenyataan. “David Prats akan berada di sana atas nama saya sebagai jurulatih untuk Al-Sadd.

“Beberapa hari yang lalu, mengikuti protokol QSL, saya didapati positif dalam ujian COVID-19. Begitupun saya merasa baik-baik saja, tetapi saya akan mengasingkan diri sehingga keputusan ujian saya negatif. “Apabila perkhidmatan kesihatan membenarkannya, saya sangat ingin kembali ke rutin harian saya dan bekerja.”

QSL disambung semula pada hari Jumaat setelah ditangguhkan sejak bulan Mac kerana wabak coronavirus baru. Sebagai pasukan ditempat ketiga, Al-Sadd mengumumkan di laman webnya bahawa Xavi tidak akan menyertai pasukan lain untuk perlawanan liga menentang Al-Khor pada hari Sabtu.

Qatar telah mencatat 109.036 kes positif dengan 164 kematian dikaitkan dengan virus itu, menurut data oleh Universiti Johns Hopkins – Al Jazeera

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat