‘Suka-suka dah jadi serius’

- Advertisement -

Namun, bagi mengisi waktu yang ada Izreen berjinak-jinak dalam bidang perniagaan makanan dengan membuat apam, Sugar Butter Milk yang dibuat sendiri.

Walaupun baru beberapa bulan beroperasi, Izreen yang juga bekas pemenang Pelakon Pembantu Wanita Terbaik Drama pada Anugerah Skrin 2013 bersyukur apabila perniagaan yang pada awalnya sekadar suka-suka itu semakin berkembang maju dan sudah tidak menang tangan melayan tempahan pelanggan.

“Syukur makin lama makin meriah tempahan masuk setiap hari. Daripada hanya seorang bekerja, menjadi berdua dan sekarang sudah bertiga.

“Selepas ini mungkin akan berempat. Rezeki ini datang macam-macam cara dengan keizinan-Nya.

“Tapi atas usaha kita juga. Kalau kita bersungguh, hasil pun berganda-ganda. Kalau kita main-main, jadilah usaha separuh jalan. Bagaimanapun, saya bersyukur, perniagaan yang hanya suka-suka ini sudah menjadi serius dan semakin menyeronokkan.

“Tambahan lagi apabila mendapat maklum balas positif daripada pelanggan, hati terus berbunga. Selepas ini kalau ada rezeki terus nak buka kedai bukan jual apam dan puding raja saja, tapi macam-macam lagi kami nak jual,” katanya.

BAHAGIA bersama suami, Ude.
BAHAGIA bersama suami, Ude.

Menurut Izreen yang juga isteri kepada pemuzik bebas, Ude, mendapat pekerja yang baik juga adalah rezeki buat dirinya apatah lagi baru berjinak-jinak sebagai ahli perniagaan.

“Bukan ini saja saya anggap rezeki, tapi mendapat pekerja yang bagus seperti sekarang ini pun rezeki bagi saya. Pada saya, apa saja yang kita buat hati kena bersih, ikhlas dan sentiasa positif.

“Negatif ni semua kena buang jauh. Tak elok untuk diri dan rezeki kita. Bersedekah selalu pun boleh jemput rezeki sebenarnya.

“Pastikan sentiasa bersangka baik dengan orang lain. Insya-Allah hidup kita akan lebih bahagia. Tenang dan rezeki senang nak datang,” katanya.

Mengenai kerjaya lakonan, Izreen yang pernah popular menerusi drama Kerana Terpaksa Aku Relakan dan Eksperimen Cinta mengakui masih mendapat tawaran.

“Ada saja tawaran yang datang, tapi buat masa sekarang masa belum mengizinkan. Ditambah pula dengan perniagaan ini. Saya kena fokus satu persatu dahulu.

“Insya-Allah kalau semuanya sudah terkawal dan terurus dengan baik, baru saya fikirkan mengenai lakonan. Tipulah saya kalau tak rindu berlakon.

“Kalau boleh nak macam dulu, tapi saya percaya aturan Allah itu lebih baik dan rezeki ada di mana-mana,” katanya.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat