Parti Cinta Sabah rasmi sertai GRS – Masidi Manjun

- Advertisement -

KOTA KINABALU— Parti Cinta Sabah (PCS) telah diterima sebagai parti komponen Gabungan Rakyat Sabah (GRS) hari ini.

Setiausaha Agung GRS Datuk Seri Masidi Manjun berkata PCS melalui Presidennya Tan Sri Anifah Aman telah membuat permohonan secara rasmi untuk menyertai GRS, dan semua presiden parti komponen dalam gabungan itu secara sebulat suara menerima PCS.

“Penyertaan PCS, sebuah parti lokal merupakan langkah penting bagi mengukuhkan lagi kesatuan dan perpaduan politik di Sabah.

“Kami percaya dengan kerjasama lebih erat, kita dapat mencapai matlamat bersama untuk membangunkan Sabah ke arah yang lebih makmur dan sejahtera,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Masidi berharap rakyat Sabah dapat memberikan sokongan padu kepada GRS yang diketuai Pengerusinya Datuk Seri Hajiji Noor yang juga Ketua Menteri dalam usaha parti itu membina masa depan Sabah untuk lebih cerah dan sejahtera.

“Selari dengan prinsip Sabah First, GRS kini semakin kukuh dan bersedia untuk menghadapi sebarang cabaran demi memastikan kesejahteraan dan kemakmuran
Sabah tercapai.

“Kami berharap agar rakyat Sabah memberikan sokongan padu kepada GRS dalam usaha kita untuk membina masa depan yang lebih cerah dan sejahtera untuk semua,” katanya.

Untuk rekod, selain PCS, parti komponen GRS terdiri daripada Parti Gagasan Rakyat Sabah (Gagasan Rakyat), Parti Maju Sabah (SAPP), Parti Bersatu Sabah (PBS), Parti Solidariti Tanah Airku (STAR), Pertubuhan Kebangsaan Sabah Bersatu (USNO), Parti Harapan Rakyat Sabah (PHRS) dan Parti Liberal Demokratik (LDP).

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat