Bukan gelang ‘pink’ pengawasan, tapi tag keluar masuk bebas cukai KLIA

- Advertisement -

SHAH ALAM: Seorang lelaki yang gambarnya tular dalam media sosial hari ini kerana menaiki motosikal dengan memakai ‘kononnya’ gelang berwarna merah jambu dekat sini pagi tadi, bukanlah individu yang dikenakan perintah pengawasan COVID-19.

Ketua Polis Daerah Klang Selatan ACP Shamsul Amar Ramli berkata sebaliknya, lelaki tempatan berusia 35 tahun itu hanyalah memakai gelang yang merupakan tag keluar masuk kompleks bebas cukai Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

“Semakan mendapati nombor pendaftaran motosikal itu didaftarkan atas nama seorang wanita tempatan berumur 32 tahun, beralamat di Pelabuhan Klang.

“Pasukan polis IPD (Ibu Pejabat Polis Daerah) Klang Selatan telah mengesan dan menemu bual pemilik motosikal tersebut. Beliau menyatakan bahawa motosikal tersebut digunakan oleh abangnya yang bekerja sebagai pemandu lori (pada ketika itu),” katanya menerusi kenyataan di sini, hari ini.

Shamsul Amar berkata hasil siasatan lanjut mendapati lelaki itu mengaku gambar yang tular itu adalah dirinya, dan ia diambil sewaktu beliau pulang dari tempat kerja di Seksyen 15, Shah Alam sekitar 10 pagi tadi selepas selesai urusan penghantaran barang di kompleks bebas cukai KLIA.

– BERNAMA

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat