Semua Ketua Parti Politik Menghadap Agong Esok – Laporan

- Advertisement -

CYBERJAYA – Semua ketua parti-parti politik akan menghadap Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah di Istana Negara esok, lapor Utusan Online sebentar tadi.

Menurut laporan itu yang memetik sumber, ia dipercayai ada kaitan dengan perbincangan berhubung bakal Perdana Menteri kesembilan.

Perjumpaan tersebut dijangka berlangsung tengah hari yang akan turut dihadiri Yang Dipertua Dewan Rakyat, Datuk Azhar Azizan Harun dan Yang Dipertua Dewan Negara, Tan Sri Dr. Rais Yatim.

“Esok ada perjumpaan di Istana Negara antara ketua-ketua parti dengan Agong. Dua Speaker dijemput,” kata sumber tersebut, ketika dihubungi malam ini.

Terdahulu Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin siang tadi memaklumkan beliau menyembah warkah surat peletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri kepada Yang di-Pertuan Agong setelah hilang kepercayaan majoriti Ahli Dewan Rakyat.

Seri Paduka telah menerima peletakkan jawatan itu dan di masa yang sama berkenan supaya Muhyiddin menjalankan tugas sebagai caretaker Perdana Menteri sehingga Perdana Menteri baharu dilantik.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat