PN Kerajaan Pintu Istana, Bukan Pintu Belakang – Ahmad Maslan

- Advertisement -

KUALA LUMPUR – Ahli Parlimen Pontian, Datuk Seri Ahmad Maslan berkata, kerajaan Perikatan Nasional (PN) hari ini merupakan “kerajaan pintu istana” yang sah, bukannya kerajaan pintu belakang seperti yang didakwa oleh pihak pembangkang.

Menurutnya, kerajaan yang dipimpin oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin ini telah dilantik oleh Yang di-Pertuan Agong Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah.

Ia sebagai langkah bijaksana pihak istana menyelesaikan krisis politik yang dicetus oleh eedana menteri ketika itu, Tun Dr Mahathir Mohamad yang meletak jawatannya sebagai perdana menteri.

Malah tambahnya, Muhyiddin Yassin yang menggantikan Mahathir juga adalah penyelamat negara dan bukan pengkhianat seperti yang digelar oleh pembangkang.

“Setelah Mahathir diterima menghadap dan diminta oleh tuanku untuk tidak letak jawatan, beliau tetap (berbuat demikian).

“Semua anggota Parlimen menghadap tuanku di istana. Ada yang masuk istana dengan bas berbumbung, ada yang masuk dengan bas tidak berbumbung agar boleh dilihat oleh seluruh rakyat dan dunia.

“Kemelut politik negara telah diselesaikan Agong dengan bijaksana…Ini kerajaan pintu istana yang sah, bukan kerajaan pintu belakang,” katanya ketika sesi perbahasan titah Agong di Dewan Rakyat, hari ini.

Kenyataan Ahmad itu mengundang perang mulut di kalangan ahli-ahli parlimen dari kedua-dua blok kerajaan dan pembangkang.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat