Cubaan Sogok Wang Untuk Saya Alih Arah, Tapi PAS Tetap Bersama MN – Ydp PAS Gombak

- Advertisement -

CYBERJAYA – Yang Dipertua (Ydp) PAS Kawasan Gombak, Salehuddin Mohd Nasir hari ini mendedahkan terdapat pihak tertentu cuba menawarkan sogokan wang yang banyak kepadanya bagi mengganggu kerjasama Muafakat Nasional (MN).

Beliau mendedahkan perkara itu ketika memenuhi jemputan berucap di Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Gombak hari ini.

“Saya dimaklumkan oleh beberapa individu, sudah ada gerakan diatur oleh pihak-pihak tertentu khususnya di kawasan Gombak untuk bertemu dengan saya bagi menyogokkan kewangan yang banyak untuk saya beralih arah.

“Saya menyatakan dengan tegas, Wallahi, saya tidak akan menjual perjuangan ini, saya akan menentang mereka habis-habisan.

“Mereka jangan silap langkah. Kita memahami ini adalah tanda daripada Allah SWT, bahawa mereka dalam keadaan gabra, mereka dalam kedudukan panik.

“Saya menegaskan pada pagi ini selaku Yang Dipertua PAS Gombak, bahawa PAS Kawasan Gombak akan bersama UMNO Bahagian Gombak melalui Muafakat Nasional di Gombak ini,” katanya, disambut dengan laungan takbir Allahuakbar oleh perwakilan UMNO.

Hadir sama di majlis itu ialah Ketua UMNO Bahagian Gombak, Datuk Megat Zulkarnain Omardin, Ketua MIC Gombak, S Sugumaran dan Ketua MCA, Lawrence Yip.

Dalam majlis yang sama, Salehuddin turut menyatakan PAS Gombak akan memberi laluan kepada BN untuk bertanding di kawasan Parlimen itu pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15).

Beliau berkata, keputusan itu akan menjadi kekuatan kepada perjuangan MN untuk mendepani PRU15.

“PAS kawasan Gombak telah bersetuju dan memutuskan Parlimen Gombak akan ditandingi calon BN.

“Insya-ALLAH kita mempunyai kekuatan dan mereka (pihak lawan) tidak boleh berbuat apa-apa. Ini jaminan PAS kawasan kepada UMNO Gombak,” katanya.

Untuk rekod, keputusan tersebut selaras dengan persefahaman MN sebelum ini, di mana PAS dan UMNO bersetuju memberi laluan bertanding di sesuatu kawasan kepada parti yang memperolehi jumlah undi tertinggi di antara dua parti itu.

Dalam PRU14 yang lalu, BN memperolehi 26,392 undi, manakala PAS mendapat 17,537 undi. PKR memenangi Parlimen Gombak dalam PRU itu dengan perolehan 75,113 undi melalui calonnya, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.

Yang Dipertua PAS Gombak itu mengakhiri ucapannya dengan dua rangkap pantun bagi menggambarkan keakraban kerjasama PAS dan UMNO menerusi MN.

“Ke pekan runkup mengikat jerami, kapas bunga lidi belahan, walau bertangkup langit dan bumi, PAS dan UMNO menjadi pilihan

“Sekolah atap tingkapnya rapuh, seikat belanga di sisi meranti, patah sayap bertongkat paruh, Muafakat Nasional pasti di hati”.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat