Muqharabbin tinggalkan UMNO, sertai PN?

- Advertisement -

KUALA LUMPUR: Bekas Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Datuk Muhamad Muqharabbin Mokhtarruddin bakal menyertai Perikatan Nasional (PN).

Penyertaan Muqharabbin ke dalam PN sebagai tanda protes kepimpinan Presiden UMNO Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi.

Dalam pada itu, tular gambar Muqharabbin bersama Setiausaha Agung PN Datuk Seri Hamzah Zainuddin yang mana turut kelihatan Setiausaha Agung PAS, Datuk Seri Takiyuddin Hassan dan Naib Presiden BERSATU Sabah, Datuk Seri Dr Ronald Kiandee di Facebook Hamzah.

Menurut Hamzah, Muqharabbin adalah seorang ikon dan aset kepada masyarakat.

“Saudara Muhamad Muqharabbin Mokhtarrudin ini merupakan antara ikon orang muda.

“Banyak rekod yang membanggakan negara dicatatkan Qobin.

“Dia muncul rakyat Malaysia pertama dan manusia ke-60 dunia berjaya menamatkan ekspedisi mendaki tujuh puncak tertinggi di tujuh benua serta menjelajah di Kutub Utara dan Kutub Selatan.

“Suatu rekod yang saya sendiri amat-amat kagum.” Ujar Hamzah.

Terdahulu pada Januari 2023, Muqharabbin  melepaskan jawatan Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia dan Lembah Pantai serta merta.

Menurutnya dalam satu kenyataan, UMNO kini sudah mati dengan demokrasi dan kepimpinan MKT kini adalah para pemimpin yang paling penakut dalam sejarah UMNO. Beliau akan menyerahkan surat rasmi perletakan jawatan sebagai Exco dan Ketua Pemuda Lembah Pantai.

“Tiada guna orang muda seperti saya dan lain-lain berjuang untuk perjuangan nenek moyang bangsa agama kami, tetapi dipimpin oleh mereka yang tidak bertanggungjawab”

Tambahnya lagi, “Saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada para sahabat-sahabat UMNO Malaysia yang bersama saya dalam perjuangan semenjak 2018 hingga kini. Kita tetap bersahabat selamanya dan menjaga ukhwah sesama kita. Selamat maju jaya buat semua sahabat Ketua Ketua Pemuda UMNO seluruh negara”.-SUARATV

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat