Kembara: Konsert Panorama Jingga 1444 Hijrah

- Advertisement -

KUALA LUMPUR – Kumpulan Kembara yang pernah popular pada era 80-an dan 90-an kembali di atas pentas semalam dengan konsert Panorama Jingga 1444 Hijrah. Penyanyi dan komposer terkenal M. Nasir memukau ribuan peminat dengan lagu-lagu hit mereka suatu masa dulu.

“Tahun 1980 kita “Kembara” ditubuhkan kini menjadi sejarah setelah 40 tahun “kembara” kembali diatas pentas” M.Nasir

Penonton dalam Dewan Planery KLCC pasti terimbau kenangan perjuangan cetak rompak dan susah payah seniman negara pada era lalu apabila Kembara mula menyanyikan lagu-lagu dari filem “Kembara Seniman Jalanan” (KSJ).

Lagu lagu “Balada Osman Tikus”, “Rupa Tanpa Wajah”, “Siapa Orang Kita”, “Harapan Terakhir” dan “Sesat di Kuala Lumpur” menjadi pemulaan kepada persembahan malam tadi.

Seterusnya lagu-lagu “Panorama Jingga”, “Mencurah Air di Daun Keladi” “Kutu”, “Kolar Biru”, “Nyanyian Jiwa” membuatkan penonton kembali ke era retro 80 90an dengan nostalgia lagu-lagu yang pernah diputar didalam radio dan televisyen.

Lagu “Ekpres Rakyat”, “Hati Emas”, “Perjuangan” dan “Gerhana”; menjadi lagu-lagu terakhir dan membuat peminat teruja lalu berdiri dan turut menyanyi bersama dan menjadikan malam yang sukar dilupakan. Turut tidak boleh dilupakan apabila M Nasir turun dari pentas dan ditarik oleh peminat untuk berselfie bersama.

Persembahan berakhir dengan ucapan terima kasih angota “kembara” kepada semua angota band, krew dan tetamu yg hadir..

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
230,282FollowersFollow
27,590FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat