Jangan Dilupa Kita Belum Merdeka Dari Ancaman Covid-19

- Advertisement -

KUALA LUMPUR – Rakyat diingatkan supaya sentiasa mengamalkan kawalan kendiri dengan mematuhi Prosedur Operasi Standard (SOP) yang ditetapkan walaupun sedang meraikan Hari Kebangsaan ke-63 hari ini.

Menteri Kanan Keselamatan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, di sebalik keriangan sambutan hari kebangsaan, orang ramai tidak sepatutnya lupa bahawa negara masih belum bebas sepenuhnya dari cengkaman Covid-19.

“Biarpun sambutan tahun ini diadakan secara sederhana dalam suasana norma baharu kerana negara belum bebas sepenuhnya dari ancaman pandemik Covid-19, namun setiap daripada kita bebas mengekspresikan semangat cintakan negara.

“Dalam keriangan meraikannya, jangan pula kita lupa bahawa kita masih belum merdeka daripada ancaman virus Covid-19 kerana ia masih lagi berada di sekeliling kita.

“Sentiasa amalkan kawalan kendiri dengan mematuhi Prosedur Operasi Standard (SOP) yang ditetapkan kerajaan dan membudayakan amalam norma baharu dalam setiap
aktiviti harian,” katanya dalam kenmyataan hari ini.

Katanya, rakyat perlu terus memberi kekuatan dan kerjasama kepada kerajaan untuk memerangi Covid-19 secara total dan menegaskan ia tidak akan berjaya tanpa komitmen rakyat. – MalaysiaGazette

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat