Kemenangan Calon BN Bukti Keyakinan Rakyat Terhadap PN – Muhyiddin

- Advertisement -

KEMENANGAN calon Barisan Nasional (BN), Mohd Zaidi Aziz dalam pilihan raya negeri Slim semalam, adalah bukti keyakinan rakyat terhadap parti dan dasar yang dilaksanakan oleh kerajaan Perikatan Nasional (PN).

Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, dalam satu kenyataan hari ini berkata, kemenangan itu juga jelas menunjukkan bahawa perpaduan antara Bersatu, Umno, dan PAS di Muafakat Nasional mampu mewujudkan platform politik yang kukuh untuk mendapatkan sokongan kuat dari para pengundi.

“Saya harap YB (Yang Berhormat) Zaidi akan melakukan tugas yang sangat baik dalam melaksanakan tugas dan tanggungjawabnya kepada rakyat,” kata Muhyiddin, sambil juga mengucapkan tahniah kepada Mohd Zaidi dan jentera pilihan raya di atas kemenangan itu.

Pemangku Ketua Umno Bahagian Tanjung Malim itu, memenangi pilihan raya kecil berkenaan dengan majoriti 10,945 undi, apabila mendapat 13,060 undi untuk mengalahkan dua calon bebas – peguam Amir Khusyairi Mohamad Tanusi, 38, yang memperoleh 2,115 undi, dan bekas guru S Santharasekaran, 44, yang mendapat 276 undi – The Edge Market

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat