Bung Berazam Muktamadkan Rundingan Kerusi 2 Hari Lagi

- Advertisement -

Kota Kinabalu – Ketua UMNO Sabah, Datuk Seri Bung Moktar Radin berkata rundingan pengagihan kerusi dengan parti-parti pembangkang di negeri itu sukar menjelang Pilihan Raya Negeri (PRN) bulan depan.

Beliau bagaimanapun berazam untuk memuktamadkan rundingan tersebut dalam tempoh 2 hari lagi.

“Rundingan masih berjalan, ia sangat sukar,” katanya sebelum perjumpaan pimpinan pembangkang Sabah bersama Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin di sini malam tadi.

“Akhirnya, kita perlu mencari satu penyelesaian, itu saja. Adakah terdapat pilihan lain? Untuk menang kita perlu bekerjasama.

“Semua orang merasakan diri kuat. Setiap parti dan pembangkang fikir mereka boleh memenangi kawasan itu, semua orang dakwa mereka boleh menang. Itu petanda baik, tetapi sekarang sukar untuk menentukan siapa yang akan bertanding kerusi mana,” katanya lagi.

Bung yang juga merupakan pengarah jentera pilihan raya Barisan Nasional (BN) Sabah, berkata akan menggunakan lambang dacing untuk PRN manakala Perikatan Nasional (PN) dan Parti Bersatu Sabah dikatakan akan menggunakan lambang sendiri.

“Tiada masalah, selagi kita tidak bertanding menentang satu sama lain,” katanya.

Ketika ditanya adakah pihaknya mempunyai sebarang masalah dengan parti pembangkang yang tidak menggunakan lambang sama.

“Ia adalah okey.” jelasnya ringkas.

Umno Sabah bersama MCA dan PBRS berada dalam BN, manakala PN terdiri daripada PPBM Sabah, STAR serta SAPP, dengan PBS dan PAS ialah sekutu PN di negeri itu.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat