Muhyiddin umum Bersatu guna logo PN hadapi PRU-15

- Advertisement -

CYBERJAYA: Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) akan menggunakan logo Perikatan Nasional (PN) pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) nanti.

Presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata keputusan itu dibuat berdasarkan penerimaan rakyat yang semakin baik dan tinggi terhadap PN.

“Saya percaya dalam pilihan raya umum akan datang, PN akan diterima oleh rakyat Malaysia. Kajian dijalankan menunjukkan penerimaan rakyat terhadap PN adalah tinggi

“Oleh demikian, Bersatu membuat keputusan untuk menggunakan logo PN dalam PRU-15 akan datang,” katanya, hari ini.

Beliau berkata demikian dalam ucapan dasar Presiden di Perhimpunan Agung Tahunan 2020 Bersatu.

Sementara itu, Muhyiddin mengakui hubungan Bersatu dan UMNO hambar dan tidak mesra berikutan kisah silam antara kedua-dua parti berkenaan.

“Dalam PRU lalu kita bertembung… mungkin parut masih berbekas tetapi takdir Allah tautkan Bersatu dan UMNO. Dari seteru kita menjadi sekutu di dalam Kerajaan PN.

“Saya tahu ada yang tidak selesa dan merasakan seperti dipaksa berkerjasama. Ia situasi sukar tetapi kita fikirkanlah secara mendalam takdir Allah ini tautkan Bersatu dan UMNO serta PAS,” katanya.

Perdana Menteri memaklumkan beliau telah mengadakan pertemuan empat mata bersama Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berhubung hubungan antara kedua-dua parti berkenaan.

Katanya, perbincangan hati ke hati dan saling berterus terang itu bagi memastikan hubungan semua ahli baik dari pimpinan atas hingga akar umbi dapat diperbaiki demi kebaikan bersama.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat