Lelaki Berpakaian HAZMAT, Seret Penumpang Keluar Dari Pesawat (Video)

- Advertisement -

LONDON: Sekumpulan lelaki berpakaian HAZMAT, menyerbu masuk ke sebuah pesawat milik Ryanair dan membawa keluar seorang lelaki dan temannya kerana melanggar perintah kuarantin Covid-19, dalam sebuah video yang menjadi viral.

Penerbangan London Stansted – Pisa itu hanya beberapa minit sebelum berlepas ketika kejadian itu berlaku.

Lelaki itu, menerima pesanan teks dari kerajaan yang mengesahkannya menghidap Covid-19 ketika menunggu di balai berlepas, berkeras meneruskan perjalanan walaupun peraturan melarangnya berbuat demikian.

Kedegilan itu membawa kepada kejadian tersebut yang rakamannya menjadi viral setelah disiarkan di media sosial. Penerbangan diteruskan setelah proses nyahkuman dijalankan di tempat duduk lelaki tersebut.

Jurucakap Ryanair menjelaskan “Seorang penumpang yang menaiki penerbangan dari London Stansted ke Pisa pada hari Rabu, 26 Ogos, menerima pemberitahuan melalui pesanan teks sebelum berlepas bahawa dia telah positif untuk Covid-19.

“Penumpang itu dan rakan segera dikeluarkan dan dibawa ke kawasan pengasingan Lapangan Terbang Stansted di mana mereka dibantu oleh pihak berkuasa kesihatan awam tempatan.

“Oleh kerana penumpang ini dan rakannya mematuhi sepenuhnya peraturan kesihatan Ryanair, mereka berdua sentiasa memakai topeng di Lapangan Terbang Stansted dan untuk jangka waktu yang sangat singkat – kurang dari 10 minit – mereka duduk di pesawat sebelum berangkat.

“Tidak ada risiko penularan Covid-19 kepada penumpang atau anak kapal yang lain kerana semuanya juga memakai topeng muka setiap masa” – The Guardian

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat