Banduan Selamatkan Polis Dari Strok, Dipuji

- Advertisement -

GEORGIA: Sekumpulan 6 banduan di sebuah penjara disini, dipuji kerana berjaya menyelamatkan seorang Timbalan Sherif yang diserang strok.

Timbalan Sheriff Gwinnett County, Patrick Edmond melakukan rutin pemeriksaan sel di unit penempatan di penjara daerah pada 16 Ogos ketika beberapa lelaki yang dipenjara menyedari ada sesuatu yang tidak kena.

“Saya dapat melihat matanya melilau tidak terkawal dan dia kelihatan tidak betul,” kata John Queen kepada sekutu CNN, WGCL.

Edmond didapati telah mengulangi ungkapan yang sama dan menjatuhkan selimut yang dipegangnya, kata Timbalan Shannon Volkodav. Video menunjukkan dia terkejut dan pada satu ketika, bersandar di atas meja untuk mendapatkan bantuan.

Ternyata Edmond sedang mengalami strok yang mengancam nyawa. Dan jika bukan kerana tindakan enam banduan berkenaan yang memberi amaran kepada kakitangan mengenai perkara tersebut, keadaan mungkin jauh lebih buruk, kata Volkodav kepada CNN.

“Tidak ada yang tahu tentang hal itu dengan cepat jika bukan kerana usaha tahanan ini yang campur tangan dan memastikan mereka mendapat bantuan untuk Edmond dengan cepat,” katanya.

Seorang lelaki menarik kerusi untuk timbalan Sherif berkenaan, sementara yang lain menolongnya, kata Volkodav.

Yang lain pergi ke telefon di unit sel berkenaan untuk meminta pertolongan, sementara dua yang lain menggunakan radio milik Edmond untuk meminta pertolongan.

Beberapa yang lain mula memukul dinding untuk mendapatkan perhatian seorang Timbalan Sherif di unit berhampiran.

Bantuan perubatan tiba hanya dalam beberapa minit, kata Volkodav.

Edmond kemudian menjalani pembedahan membuang darah beku di otaknya dan kini sedang menjalani proses pemulihan di rumah, tambahnya.

Dan kepada semua 6 banduan berkenaan? Mereka mendapat pizza dan menonton DVD selama seminggu – CNN

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat