Polis Belikan Pampers Untuk Bayi Pasangan Rusia

- Advertisement -

Kuala Lumpur – Atas dasar kemanusian seorang pegawai dan anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) membantu pasangan Russia yang baru melahirkan anak.

Pasangan tersebut dilaporkan telah melahirkan seorang bayi di salah sebuah hotel di ibu negara.

“Insp Sinniah dan Kpl Dayang yang sedang membuat tugas SJR Op Covid 19 di Jalan Ampang telah membantu seorang warganegara Rusia yang telah melahirkan anak di sebuah hotel di sekitar Kuala Lumpur.

“Walau bagaimanapun, pasangan dari Rusia tersebut tidak mampu lagi membayar bil hotel dan tidak mempunyai duit,” memetik kenyataan di laman Facebook Jabatan Siasatan Dan Penguatkuasaan Trafik PDRM (JSPTKL).

Pasangan itu dikatakan telah cuba untuk mendapatkan bantuan di Kedutaan Russia sebelum ini, namun gagal.

“Atas dasar sikap kemanusiaan, Insp Sinniah telah membantu pasangan tersebut dengan membeli pampers dan telah bawa wanita tersebut ke Balai Polis Jalan Tun Razak untuk tindakan lanjut.

“Pasangan Rusia ini telah pergi ke Kedutaan Rusia untuk mendapatkan bantuan tetapi gagal,” ujar pengendali laman tersebut.

Sementara itu, tinjauan di ruangan komen mendapati netizen memuji tindakan murni yang ditujukkan oleh petugas PDRM itu.

Melalui status yang sama, JSPTKL turut menyeru agar masyarakat di ibu negara untuk terus berada di rumah bagi membantu mengekang penularan wabak Covid-19. – SuaraTV

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat