‘Tak perlu sorok, nanti orang nampak juga’ – Mira Filzah

- Advertisement -

Petaling Jaya: “Kenapa nak sorok? Kalau kita keluar rumah nanti, orang tetap akan nampak,” kata pelakon Mira Filzah yang tiada masalah untuk berkongsi wajah anak lelakinya, Wan Khair Amir yang kini berusia tiga bulan.

Namun, Mira memilih untuk kongsikan wajah anaknya itu apabila tiba waktu yang sesuai nanti.

Mira berkata, dia juga tidak menyangka apabila akaun Instagram anaknya itu sudah mencecah 50,000 pengikut ketika ini.

“Buat masa ini, akaun itu tidak aktif pun dan cuma ada sekeping gambar. Saya saja buat dulu sebelum ada orang lain menggunakan nama Wan Khair Amir.

“Insya-Allah apabila ada gambar bayi kami yang sesuai, kami kongsikan di situ. Saya tidak ada masalah untuk tunjuk wajah anak tetapi sebelum buat sebarang keputusan saya perlu berbincang dengan suami. Kalau sudah tiba waktu yang sesuai, kami akan paparkan wajahnya di Instagram,” katanya ketika ditemui pada majlis pelantikannya sebagai duta jenama makanan, Secret Recipe di Ara Damansara, di sini.

Menurut Mira, walaupun dirinya dikatakan sudah lama menyepi sepanjang proses berpantang, namun Mira bersyukur masih mendapat tawaran lain selain berlakon.

“Selepas tamat tempoh berpantang, saya penuhi undangan untuk muncul dalam beberapa program hiburan sebagai penampilan istimewa.

“Selain itu, bergelar duta produk juga adalah salah satu cara saya untuk kekal relevan. Apabila orang nampak poster wajah saya terpampang di rangkaian restoran dan papan iklan, secara tidak langsung orang tahu saya masih aktif walaupun tidak berlakon,” katanya.

Menurut Mira, dia bagaimanapun tidak boleh menipu diri apabila mengaku rindu untuk kembali ke lokasi penggambaran selepas tiga bulan berehat kerana menjalani tempoh berpantang.

“Perasaan rindu untuk berlakon itu memang ada. Setiap kali tengok drama di TV, saya sering membayangkan alangkah seronoknya jika watak itu saya lakonkan.

“Namun, saya belum boleh untuk kembali aktif seperti biasa. Saya tidak ada pembantu untuk menjaga anak. Sebelum ini pun ibu yang menolong menjaga anak kalau ada tugasan di luar negara. Disebabkan situasi ini, saya terpaksa tolak beberapa tawaran yang datang. Walaupun ada sedikit rasa terkilan, melihat muka anak, hati saya terubat. Saya percaya akan ada rezeki lain selepas ini,” katanya.

Mira mendirikan rumah tangga dengan Wan Emir Astar Wan Mohammad Khair-il Anuar pada 3 September 2020 dan dikurniakan cahaya mata lelaki pada 10 Mei lalu.

Harian Metro

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat