Budak 9 Tahun Antara Mangsa Covid-19 Di Florida

- Advertisement -

AMERIKA SYARIKAT:Seorang gadis berusia 9 tahun dari Putnam County menjadi orang termuda yang meninggal dunia di Florida akibat komplikasi coronavirus, menurut jabatan kesihatan negeri.

Kematian kanak-kanak berusia 9 tahun itu tidak ada kaitan dengan kes berkaitan perjalanan dan kanak-kanak itu tidak mempunyai hubungan rapat dengan sesiapa yang baru-baru ini positif Covid-19, menurut rekod.

Pegawai Kesihatan Daerah Putnam, Mary Garcia mengesahkan kematian itu kepada CNN pada hari Rabu dan mengatakan bahawa dia tidak menyedari sebarang masalah perubatan lain ke atas gadis tersebut.

Menurut rekod kesihatan terkini, kanak-kanak berusia 9 tahun itu adalah kanak-kanak dibawah umur kelima di Florida yang mati akibat Covid-19.

Kes-kes lain melibatkan seorang budak lelaki berusia 11 tahun dari Miami-Dade County, seorang gadis berusia 11 tahun di Broward County, seorang gadis berusia 16 tahun di Lee County dan seorang budak lelaki 17 tahun di Pasco County.

Putnam County terletak di antara Jacksonville, Gainesville, St. Louis. Augustine, dan Pantai Daytona di timur laut Florida. Sejak 1 April, daerah ini mempunyai sekurang-kurangnya 11 kematian yang berkaitan dengan coronavirus.

Sehingga hari Jumaat, 23.170 kanak-kanak di bawah umur didapati positif virus ini di seluruh negeri. Kadar positif kanak-kanak yang diuji adalah 13.4%. Jumlah kes yang disahkan di negeri ini adalah 379,619

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat