Wanita Makan Di Cafe Pakai Tag Covid, Disahkan Positif

- Advertisement -

Klang – Wanita yang tular ekoran gambarnya sedang makan sambil memakai tag merah jambu di pergelangan tangannya di sebuah restoran di Meru Raya, baru-baru ini telah dikenal pasti positif COVID-19 dan sedang dirawat di Hospital Raja Permaisuri Bainun.

Menurut sumber, wanita berusia 72 tahun itu positif COVID-19 dalam ujian keduanya setelah 13 hari dikuarantin di rumah dan telah dimasukkan ke hospital sejak 17 Julai.

“Dia dirawat di hospital bersama anaknya, yang juga positif,” kata laporan itu, sambil memaklumkan bahawa jumlah kes COVID-19 rendah dan risiko jangkitan juga rendah.

Wanita itu diperintahkan menjalani kuarantin di rumah selama 14 hari setelah tiba dari luar negara pada 4 Julai.

“Ujian pertama yang dilakukan adalah negatif tetapi dia perlu memakai tanda sebagai pesakit di bawah pengawasan (PUS) untuk COVID-19.

“Wanita itu bersarapan di kafe bersama keluarganya yang pulang dari Selangor pada 6 Julai ketika gambar itu baru muncul baru-baru ini,” katanya.

Laporan itu juga memetik kenyataan Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner A Asmadi Abdul Aziz yang mengesahkan kejadian itu.

Sementara Ketua Jawatankuasa Kesihatan Perak, Ahmad Saidi Mohamad Daud menasihatkan orang ramai agar sentiasa mematuhi prosedur operasi standard (SOP), kerana Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) masih berjalan dan jumlah kes COVID-19 masih meningkat.

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat