Pemandu Jengkaut Maut Dihempap Hari Pertama Bekerja

- Advertisement -

ALOR GAJAH: Seorang pemandu jengkaut maut selepas dihempap jentera berat itu di Kampung Brisu, Masjid Tanah di sini pada Isnin.

Dalam kejadian jam 3.15 petang itu, mangsa Muhamad Sabirin Umar, 29, sedang menjalankan kerja-kerja meratakan tanah di kampung itu untuk dijadikan kawasan pertanian sebelum jentera berat itu dipercayai hilang kawalan lalu terbalik dan menghempap mangsa.

Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Arshad Abu berkata, berdasarkan keterangan bapa saudaranya, semasa kejadian, mangsa baru hari pertama bekerja sebagai pemandu jengkaut selepas lama tidak bekerja akibat pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Menurutnya, pemeriksaan di lokasi kejadian mendapati mangsa berada di tempat duduk pemandu dalam keadaan tertiarap selain kepalanya tersepit pada bahagian bumbung kenderaan berat itu.

“Pasukan Bomba dan Penyelamat Balai Bomba Alor Gajah yang tiba di lokasi kejadian menjalankan kerja-kerja mengeluarkan mangsa yang tersepit sebelum mangsa berjaya dikeluarkan kira-kira sejam kemudian.

“Bagaimanapun pasukan perubatan Klinik Kesihatan Simpang Ampat mengesahkan mangsa telah meninggal dunia kerana mengalami kecederaan teruk pada kepala,” katanya ketika dihubungi.

Mayat mangsa kemudian dihantar ke Hospital Alor Gajah untuk dibedah siasat dan kes diklafikasikan sebagai mati mengejut.

Artikel asal disiarkan di Sinar Harian. Ajal dihempap jengkaut hari pertama bekerja

-- Iklan --
-- Iklan --

Related Articles

Stay Connected

474,121FansLike
25,100FollowersFollow
230,282FollowersFollow
27,197FollowersFollow
15,189SubscribersSubscribe

Topik Hangat